پرتاب موشک “بلو اوریجین” پخش زنده می‌شود

شرکت “بلو اوریجین” قصد دارد فردا(یکشنبه) موشک نیو شفرد (New Shepard) را به فضا پرتاب کند و برای نخستین بار به علاقمندان اجازه خواهد داد بطور زنده شاهد این ماموریت باشند.

موشک بلور

به گزارش عرصه به نقل از اسپیس، این نخستین باری است که جف بزوس، بنیان‌گذار “بلو اوریجین” به دوستداران فضا اجازه می‌دهد بطور زنده شاهد پرتاب موشک این شرکت باشند.

اگرچه علاقمندان پیش از این شاهد برنامه زنده پرتاب موشک‌های شرکت رقیب یعنی اسپیس‌ایکس بوده‌اند. این شرکت به مردم اجازه داده بود تا تجریبات موفق و ناموفقش را در پرتاب موشک‌هایش شاهد باشند.

“بلو اوریجین” از زمان پرتاب نخستین موشکش در ماه آوریل سال گذشته تا به امروز نسبتا مخفی عمل کرده است. اگرچه این شرکت از موفقیت تاریخی خود در فرود موشک‌ها بر روی زمین خبر داده، اما این اخبار از طریق مطالب وبلاگ‌ها، ویدیو‌های ضبط شده یا مطالب ارسالی توسط بزوس بر روی توئیتر منتشر شدند.

اکنون به نظر می‌رسد که “بلو اوریجین” قصد دارد از سایه خارج شده و ماموریت خود را بطور آشکار و زنده اجرا کند. این ماموریت که چهارمین پرتاب موشک نیو شفرد محسوب می شود، قرار بود ابتدا در روز جمعه (۲۸ خرداد) انجام شود، اما به دلیل نشت در حلقه درزبند دستگاه تنظیم فشار گاز هیدروژن به روز یکشنبه موکول شد.

زمان دقیق این پرتاب هنوز اعلان نشده اما پس از اعلام، علاقمندان می‌تواند شاهد این ماموریت به طور زنده از سایت www.blueorigin.com باشند.



دیدگاهها بسته شده است.