مشاور ایتالیایی تجهیزات آزاد‌راه را تایید می‌کند

نماینده مدیر طرح آزاد‌راه تهران – شمال از پیگیری و بررسی چگونگی تجهیز این آزاد‌راه به سیستم‌های نوین تاسیسات از سوی یک شرکت ایتالیایی خبر داد.

آزادراه تهران شمال

به گزارش عرصه، اسماعیل موسوی گفت: یکی از اصلی‌ترین عواملی که در فرآیند بهره‌برداری از آزاد‌راه تهران – شمال بررسی و به عنوان یک اولویت تعیین شده است بحث ورود تاسیسات زیربنایی مانند سیستم‌های تهویه هوا در تونل‌هاست.

به گفته وی، با توجه به این‌که این آزاد‌راه چند تونل طولانی و بسیار بزرگ دارد، این‌که از چه سیستم‌های تهویه‌ای در آن استفاده شود، یکی از اصلی‌ترین مسائل و چالش‌ها بوده است.

این نماینده مدیر طرح آزاد‌راه تهران – شمال با اشاره به طرح ابتدایی چینی ها برای تجهیز تاسیسات مورد نیاز در این آزاد‌راه اظهار کرد: با توجه به این‌که احتمال داشت طرح آنها قدیمی شده و به دوره‌های گذشته بازگردد، این طرح مورد بازبینی دوباره قرار گرفت تا این‌بار یک شرکت طراح ایتالیایی بحث مشاوره و تایید نهایی این تجهیزات را در اختیار بگیرد.

موسوی افزود: قطعا طرحی که از سوی این شرکت ایتالیایی ارائه خواهد شد به‌روز بوده و از پیشرفته‌ترین امکانات استفاده خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد پیش‌بینی می‌شود که هزینه استفاده از این تجهیزات روز بالا باشد نیز گفت: ما در حال حاضر تاسیساتی در حوزه مکانیکی، برقی، اطفاء حریق و روشنایی را در دستور کار خود داریم، قطعا این تاسیسات مانند هر پروژه دیگری قیمت بالایی خواهند داشت، اما پیش‌بینی‌ها در این زمینه انجام گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

نماینده مدیر طرح آزاد‌راه تهران – شمال درباره‌ی چگونگی تجهیز قطعه دوم این آزاد‌راه به تجهیزات زیربنایی نیز ادامه داد: این قطعه در دستور کار تعیین پیمانکار قرار دارد. با توجه به مدل مالی که برای این طرح پیش‌بینی شده پیمانکار، مشاور و سرمایه‌گذار با یکدیگر در یک ساختار قرار خواهند گرفت و از این‌رو نتیجه مناقصه چگونگی به‌کار رفتن تاسیسات را مشخص خواهد کرد.

موسوی خاطر نشان کرد: در این مناقصه هم احتمال دارد طرف ایرانی برنده شود و هم شرکت‌های خارجی شانس پیروزی در آن را خواهند داشت. هر پیمانکاری که در این رابطه برگزیده شود چگونگی پیگیری طرح و راه‌اندازی آن را تعیین خواهد کرد.



دیدگاهها بسته شده است.