انتشار تصاویری جاسوسی از وانت مرسدس بنز

مرسدس بنز به‌زودی وانت خود را با مدل ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد.

JamNewsImage19554407

به گزارش عرصه، بنا بر گزارشات منتشر شده، مرسدس بنز قصد دارد در نمایشگاه پاریس امسال که اوایل ماه اکتبر (مهر) برگزار می‌شود، از نسخهٔ کانسپت وانت آیندهٔ خود رونمایی کند؛ اما به‌تازگی تصاویر جاسوسی از این وانت منتشرشده که نشان می‌دهد این شرکت هنوز سخت مشغول کار جهت ساخت و توسعهٔ نسخهٔ تولیدی این وانت است. با توجه به گزارش‌ها، وانت مرسدس بنز X کلاس و یا GLT نامیده خواهد شد و سازندۀ آلمانی قصد دارد آن را در بازارهای اروپا، استرالیا، آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی عرضه کند.

104675_590

این وانت بر روی پلت فرم نیسان ناوارا ساخته خواهد شد و نمونه‌های اولیهٔ آن هنوز هم از چراغ‌ها و جلوپنجرهٔ ناوارا استفاده می‌کند. بااین‌حال در وانت مرسدس بنز قطعات منحصربه‌فردی هم دیده می‌شود. مثلاً برای اینکه GLT از ناوارا متمایز باشد عرض بیشتری دارد. این تغییر در تصاویر جاسوسی و در گلگیرهای عریض‌تر خودرو مشخص است.

104677_113

 

مرسدس بنز GLT با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزل و با گیربکس‌های ۶ سرعتهٔ دستی و یا ۷ سرعتهٔ اتوماتیک عرضه خواهد شد. مرسدس بنز قصد دارد GLT را در تریم‌های گوناگونی ارائه کند که عبارت‌اند از تریم پایه مخصوص کار، یک نسخهٔ میانی و یک مدل کامل. علاوه بر این، پکیج AMG نیز برای آن ارائه خواهد شد. فروش این وانت تا پایان سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

104678_267

این احتمال وجود دارد که GLT در بازار ایالات‌متحده هم عرضه شود و با توجه به اینکه در کلاس وانت‌های متوسط قرار دارد، در ایالات‌متحده با رقبای سرسخت و کهنه‌کاری چون شورلت کلرادو و جمس کانیون روبرو خواهد بود. بااین‌حال مدیرعامل مرسدس آمریکا «Dietmar Exler» اعلام کرده است که هنوز هیچ‌گونه تصمیم قطعی برای عرضهٔ GLT در ایالات‌متحده گرفته نشده و هیچ زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد؛ زیرا نمایندگی‌های فروش مرسدس در ایالات‌متحده با ایدهٔ عرضهٔ GLT در این کشور مخالفت کرده‌اند و دلیل چنین اقدامی وجود رقبای قدرتمند و سرسختی از سوی سه قطب خودروسازی ایالات‌متحده در بازار وانت‌ها است.

104674_463

 



دیدگاهها بسته شده است.