یک ربات عامل تیراندازی دالاس را کشت!

یک ربات کنترل از راه دور مظنون حادثه تیراندازی دالاس را از بین برد.

به گزارش عرصه، به نقل از لایوساینس، نیروی پلیس در پی کشته و زخمی شدن بیش از ۱۵ افسر پلیس در تیراندازی در تجمعی در مرکز شهر دالاس، یکی از مظنونان را با استفاده از یک ربات کنترل از راه دور خنثی کننده بمب کشت.

این ربات یک دستگاه انفجاری به همراه خود داشت که در محل حضور مظنون منفجر کرد.

ربات‌هایی که قادر به کنترل یا ختثی‌سازی مواد منفجره هستند، در پی طرح سازمان دفاع آمریکا موسوم به برنامه ۱۰۳۳ مبنی بر توزیع تجهیزات نظامی مازاد بودجه، در سال‌های اخیر به ابزار رایجی در قرارگاههای پلیس تبدیل شده‌اند.

ربات‌هایی که برای خنثی‌سازی بمب طراحی شده‌اند، می‌توانند بطور ایمن مواد منفجره را به شکل کنترل از راه دور مدیریت کنند.

ارتش آمریکا از پهپادها به عنوان بمب افکن‌های از راه دور در سراسر جهان استفاده می‌کند،‌ اما این نخستین نمونه از استفاده از یک ربات برای کشتن مظنون توسط پلیس به شمار می‌رود.

از این ربات‌ها همچنین در جنگ عراق و آمریکا برای انتقال مواد منفجره استفاده شده بود.

از ربات‌ها بیشتر برای خنثی کردن بمب استفاده می‌شود، اما پلیس همچنین از آن‌ها برای ماموریت‌هایی که برای افسران پلیس بسیار خطرناک است نیز بهره می‌برد.

در سال ۲۰۱۲، پلیس گرینزبورو در کارولینای شمالی از یک ربات مجهز به اتصالات صوتی و تصویری برای برقراری ارتباط با یک مظنون مسلح استفاده کرد. در نهایت این فرد دستگیر و زندانی شد.

همچنین در سال ۲۰۱۴ از یک ربات برای بررسی یک ماموریت مظنون به سرقت استفاده شد. پلیس سپس از آن برای اسپری کردن گاز اشک‌آور به منظور ورود ایمن به ساختمان استفاده کرد.

در سال ۲۰۱۵ نیز یک ربات به مردی که قصد خودکشی از روی پل هوایی یک اتوبان را داشت، تلفن همراه و پیتزا رساند.



دیدگاهها بسته شده است.