جابجایی اطلاعات در فضای مجازی تاثیرگذار بر مغز

کارشناس حوزه فضای مجازی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند جایگزینی کاذب برای خلاهای فردی و اجتماعی در فضای حقیقی باشد،گفت: فضای مجازی انواع آسیب‌ها، دلهره‌ها و محدودیت‌های نوین را با خود به همراه دارد.

57300818

به گزارش عرصه، احمدرضا متین‌فر امروز در نشست خبری هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه باید فضای مجازی را با دقت بیشتری رصد کنیم، اظهار کرد: اگر در فضای مجازی رصد هوشمندانه صورت نگیرد آسیب‌های زیادی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جابجایی اطلاعات در فضای مجازی عامل تاثیرگذاری بر روی مغز است، تصریح کرد: هر داده‌ای که وارد مغز می‌شود، ذهنیت انسان را تحت تاثیر قرار داده و این تغییر در ذهن رفتار آدمی را شکل می‌دهد.

متین‌فر تصریح کرد: اگر ورود اطلاعات به مغز به صورت هوشمندانه کنترل نشود، رفتارهای نابه‌هنجار و مشکلات اجتماعی در جامعه افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌دانند، با بیان اینکه فضای تعاملی میان رایانه‌ها و سامانه‌های پردازشگر با انسان را فضای مجازی می‌نامند، اظهار کرد: در قالب این تعریف اطلاعات جهان توصیفی است که از سوی سیستم اتنفاق می‌افتد و در عالم واقع وجود ندارد.

وی به ویژگی‌ها فضای مجازی اشاره کرد و افزود: آزادی اطلاعات و ارتباطات، فرامرزی و تعاملی بودن در کنار وجود جذابیت و تنوع از ویژگی‌های فضای مجازی است که باید به خوبی شناخته شده و مدیریت شوند در غیراینصورت فضای مجازی تبدیل به یک آسیب جدی‌ می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی با تأکید بر اینکه آسیب‌هایی مانند تعاملات نامتعارف گروه‌های تلگرامی و شبکه‌های مختلف، افراد را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اگر در فضای مجازی محدودیت و مشروعیت نباشد بروز چنین آسیب‌هایی دور از انتظار نیست.

متین‌فر در ادامه با اشاره به دیگر مشکلاتی که فضای مجازی ایجاد می‌کند، اضافه کرد: فضای مجازی انواع آسیب‌ها، دلهره‌ها و محدودیت‌های نوین را با خود به همراه دارد.

این کارشناس فضای مجازی در پایان با اشاره به اینکه فضای مجازی توانایی تحلیل رفتاری را دارد،  خاطرنشان کرد: فضای مجازی می‌تواند جایگزینی کاذب برای خلاهای فردی و اجتماعی در فضای حقیقی باشد و برای مدیریت هوشمندانه فضای مجازی باید دانش کافی در این حوزه را کسب کنیم.

 



دیدگاهها بسته شده است.