اس.خوزستان ۲ – استقلال ۱؛ قهرمان به صدر بازگشت

به گزارش عرصه،در بازي مهم هفته هم نامان آبي پوش تهراني و اهوازي در ورزشگاه غدير اهواز به مصاف يکديگر مي روند، بايد ديد از اين بازي مهم و حساس منصوريان مي تواند اولين سه امتيازش در ليگ شانزدهم را به دست مي آورد يا برد براي خوزستاني خواهد بود ؟ شايد با تقسيم امتياز ها بازي به پايان برسد.

استقلال

 

ساعت: ۲۰:۴۵، يکشنبه ۱۰/۵/۹۵
ورزشگاه غدير، تعداد تماشاگر:

داور : موعود بنيادي فر- سعيد قاسمي – فرزاد بهرامي – اميد سعيد فر
استقلال خوزستان:

رافائل روبالو، عقيل کعبي، محمد طيبي، پيمان شيرزادي (جانفزا ۸۰)، سيد جلال عبدي، ميثم دورقي، عزت اله پورقاز، فرشاد سالاروند (علي اصغر عاشوري ۶۸)، مهدي مومني (ديويد سيلوا ۹۳)، حسن بيت سعيد و رحيم زهيوي
سرمربي: سيد سيروس پورموسوي

استقلال تهران:

مهدي رحمتي، هراير مگويان (ميثم مجيدي ۸۱)، محمد حسين کنعاني زادگان، رابسون، وريا غفوري، فرشيد باقري (علي قرباني ۶۲)، اميد ابراهيمي، بختيار رحماني (فرشيد اسماعيلي ۸۸)، جابر انصاري، کاوه رضايي و خسرو حيدري
سرمربي: عليرضا منصوريان

شرح گل ها

۱-۰(استقلال خوزستان-حسن بيت سعيد): شوت از راه دور ميثم دورقي را سيد مهدي رحمتي برگشت داد و توپ به حسن بيت سعيد رسيد؛ وي پس از يک سر توپ ضربه را به سمت دروازه استقلالي ها زد که بعد از برخورد به محمد حسين کنعاني زادگان وارد دروازه استقلال تهران شد.

۱-۱( استقلال تهران-کاوه رضايي): سانتر زيباي خسرو حيدري از سمت راست را کاوه رضايي به زيبايي با ضربه سر به گل تساوي تيمش تبديل کرد.
استقلال
۲-۱(استقلال خوزستان-حسن بيت سعيد): پاس علي اصغر عاشوري به مهدي مومني رسيد؛ حرکت زيبا و ضربه زيباي اين بازيکن را رحمتي برگشت داد و در برگشت بيت سعيد دروازه استقلال را باز هم باز کرد.

شرح بازي:

استقلال خوزستان و استقلال تهران در حالي به مصاف هم رفتند که هر دو در هفته اول بهتساوي رسيده بودند، در ابتداي بازي توپ و زمين براي خوزستاني‌ها بود اما جابر انصاري دو بارپشت مدافعين تيم خوزستاني فرار کرد اما ضربات وي راهي به گل پيدا نکرد.
پس از اين بازي کمي آرام‌تر شد تا اينکه در دقيقه ۲۵ ابتدا ضربه ميثم دورقي و سپس شوت بيت سعيد و اشتباه مشترک کنعاني زادگان و رابسون باعث شد استقلال خوزستان از حريف خود پيش بيفتد.
ادامه بازي دو تيم حملات جسته و گريخته‌اي داشتند که هيچ کدام موفق به گلزني نشدند تا در پايان نيمه اول شاگردان سيد سيروس پورموسوي با برد زمين را ترک کنند.

در نيمه دوم اين استقلالي ها بودند که بازي را دست گرفتند، علي قرباني تعويض منصوريان بود تا حملات اين تيم ادامه دار باشد، سانتر زيباي خسرو حيدري و ضربه کاوه رضايي باعث شد تا بازي به تساوي کشيده شود. بعد از اين گل پورموسوي با آوردن فرشاد جانفزا و بيرون آوردن يک مدافع تيمش را هجومي تر کرد و مزد اين تصميمش را با گل حسن بيت سعيد گرفت.

بهترين بازيکن:

مهدي مومني بازي بسيار خوبي در بازي انجاغم داد و روي گل دوم تاثر بسزايي داشت و لقب بهترين بازيکن زمين را از آن خود کرد. همچنين حسن بيت سعيد با زدن دو گل بازهم خط و نشان براي آقاي گلي کشيد.
اتفاق ويژه:

به مانند فينال حذفي که بخشش سيد مهدي رحمتي سودي براي استقلالي ها نداشت، رحمتي با بخشش کميته انضباطي در اين بازي حاضر شد اما دو گل خورد تا استقلال در حضور او شکست بخورد.

دقايق حساس

دقيقه ۶: پاس پشت مدافع استقلالي ها به جابر انصاري رسيد اما وي در حالت تک به تک توپ را به اوت زد.
دقيقه ۱۲: پاس زيباي کاوه رضايي به جابر انصاري رسيد اما روبالو در حالت تک به تک توانست توپ انصاري را به کرنر فرستاد.
دقيقه ۱۳: شوت مگويان از سمت چپ محوطه ۱۸ قدم به بيرون رفت.
دقيقه ۲۱: شوت از راه دور جابر انصاري با اختلاف از دروازه استقلال خوزستان بيرون بود.
دقيقه ۳۲: سانتر خطرناک مگويان از سمت چپ بدون برخورد با کسي از کنار دروازه به بيرون رفت.
دقيقه ۳۹: شوت از راه دور رحيم زهيوي پس از پاس مومني را سيد مهدي رحمتي با يک دست به اوت فرستاد.
دقيقه ۴۲ : ضربه راه دور فرشاد سالاروند با اختلاف کم به بيرون رفت؛ اين درحالي بود که رحمتي درون دروازه نظاره گر اين شوت بود.
دقيقه ۴۳: سانتر مگويان از سمت چپ راکاوه رضايي مي خواست با حرکت آکروباتيک به گل تبديل کند اما توپ به بيرون رفت.
دقيقه ۵۷: شوت سرکش ميثم دورقي از راه دور با اختلاف بسيار کم به بيرون رفت.
دقيقه۶۰: ضربه آزاد زيباي شيرزادي را سيد مهدي رحمتي با مشت دور کرد.
دقيقه۶۵: سانتر از سمت راست علي قرباني را کاوه رضايي مي خواست به گل تبديل کند اما با دخالت مدافع استقلال خوزستان به کرنر رفت.
دقيقه ۶۵: سانتر مواج خسرو حيدري را عليرضا قرباني با ضربه سر شليک کرد اما روبالو به زيبايي توپ را بيرون کشيد و در ادامه چندين موقعيت را بازهم استقلالي ها از دست دادند.

در حاشيه

*پيش از شروع بازي فرج الله يثربي با دستگاه WBGT دماي هوا را چک کرد و مشخص شد که بازي نياز به دو وقت استراحت در دقايق ۳۰ و ۷۵ دارد.
* تماشاگران استقلال با نصب بنري در استاديوم غدير استقال ويژه اي از منصوريان سرمربي آبي ها انجام داده اند.
*همچنين تماشاگران در هنگام ورود علي چيني و محمد خرمگاه به زمين به شدت آنها را تشويق کردند.
*سيد مهدي رحمتي به همراه حسين حسيني براي گرم کردن به زمين آمدند که دو استقبال متقاوت را در پي داشت، هواداران استقلال تهران بسيار رحمتي را تشويق کردند.
*بيش از ۱۰۰۰ هوادار براي استقلال خوزستان تا کنون به ورزشگاه آمده اند که اکثر آنها با لباس فولاد در ورزشگاه حضور دارند.
*هواداران استقلال خوزستان به شدت منصوريان، رحمتي و بازيکنان خوزستاني استقلال را تشويق مي کنند و تعداد زيادي بنر همراه با خود به ورزشگاه آورده اند.
*سيد جواد نعمتي نژاد مديرعامل استقلال خوزستان پيش از بازي با کادرفني و بازيکنان تيمش خوش و بش کرد.
*تماشاگران استقلالي حاضر در استاديوم بيشتر از هر بازيکن ديگري بختيار رحماني را تشويق کردند تا به او در آستانه اين بازي حساس روحيه بدهد.
*در حالي که حدود نيم ساعت ديگر بازي استقلال برابر استقلال خوزستان آغاز مي شود حدود ۳ هزار هوادار استقلال در ورزشگاه غدير حضور دارند.
*بنري با مضمون استقلال محبوب بهبهان در ورزشگاه توسط هواداران نصب گرديده است، بهنام برزاي بازيکن استقلال خوزستان بهبهاني است.
*ساعت ۲۰:۲۰ چراغهاي ورزشگاه غدير روشن شد.
* پيش از شروع بازي عزت الله پورقاز به سمت منصوريان رفت.
* رنگ پيراهن منصوريان بسيار شبيه لباس داوران بود و به همين دليل کاور زرد رنگ بر تن کرد.
* سيد سيروس پورموسوي ، روشنايي و سيروس نعمتي نژاد سمت هواداران رو بروي جايگاه رفتند و از انها خواستند تا فقط به تشويق تيم خود به پردازند و به کسي بي احترامي نکند.
* رنگ پيراهن منصوريان بسيار شبيه لباس داوران بود و به همين دليل کاور زرد رنگ بر تن کرد.
* سيد سيروس پورموسوي ، روشنايي و سيروس نعمتي نژاد سمت هواداران رو بروي جايگاه رفتند و از انها خواستند تا فقط به تشويق تيم خود به پردازند و به کسي بي احترامي نکند.
*پورکياني با حضور در جايگاه خبرنگاران به خبرنگاران خوش آمد گويي کرد.
* داور بازي در دقايق ۲۸ و ۷۰ بازي به دليل گرماي هوا وقت استراحت اعلام کرد.
*پيش از اينکه ميثم مجيدي به بازي برود از سيد سيروس پورموسوي رخصت گرفت. مجيدي يک فصل در استقلال خوزستان بازي کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.