عجیب ترین ذرت جهان +تصاویر

یک کشاورز آمریکایی موفق شده است تا عجیب ترین نوع ذرت را به طور طبیعی و بدون هرگونه دستکاری ژنتیکی تولید کند.

له گزارش عرصه، همگی می دانیم که رنگ ذرت سفید درخشنده است که با کباب کردن یا آب پز شدن به رنگ زرد در می آید اما دانه های ذرتی هم وجود دارند که نظیر کریستال و رنگین کمان هستند.

 

تصور نکنید که این دانه های به هم فشرده شده ذرت فتوشاپ بوده یا صرفا یک دستکاری ژنتیکی است بلکه این دانه ها طبیعی و احتمالا متعلق به یک نوع ذرت بسیار قدیمی هستند که اخیرا احیا شده است. به این نوع ذرت در آمریکا، ذرت رنگین کمان یا ذرت سنگ شیشه ای گفته می شود.

داستان این نوع ذرت توسط یک کشاورز ساده به نام کارل بارنز در ایالت اوکلاهما آمریکا شکل گرفت. این کشاورز دارای مدرک کشاورزی است و در مزرعه خود در این ایالت زندگی می کند.

کارل به کاشت و برداشت برخی از انواع قدیمی ذرت اشتغال داشت و مشاهده کرد که برخی از انواع عجیب ذرت متعلق به دوران گذشته بار دیگر ظهور یافته است و به همین دلیل، اقدام به کاشت و برداشت انواع یاد شده به طور جداگانه کرد.

کارل در سطح وسیعی اقدام به کاشت این نوع خاص از ذرت رنگی کرد و با گذشت زمان، ذرت رنگی موسوم به سنگ شیشه ای در سال ۱۹۹۴ نمود یافت.

کارل بارنز، ذرت رنگی را به دوستان کشاورز خود نشان داد و در سال بعد دانه های این ذرت را در اختیار آنان قرار داد و کارل سال بعد برای ادامه زندگی به نیومکزیکو نقل مکان کرد و از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ میلادی اقدام به کاشت ذرت رنگی کرد.

پس از گذشت چند سال، انواع جدیدی از ذرت ظهور یافت که جذاب تر و درخشان تر بود و کارل نام ذرت کریستال و یا سنگ شیشه ای برای آنها برگزید و انواع این ذرت در سال ۲۰۰۷ میلادی افزایش یافت و در سال ۲۰۱۲ میلادی در سطح وسیعی گسترش یافت.

ذرت شیشه ای بر خلاف ذرت معمولی پوست سفتی دارد و هضم آن را با مشکل همراه می کند تا آنجا که برخی از افراد نام این نوع ذرت را ذرت سنگ چخماق گذاشتند و نمی توان آن را به دانه های ذرت بوداده و یا آن را آسیاب کرده و به آرد تبدیل کرد.



دیدگاهها بسته شده است.