اوزیل آسیا شانس اول توپ طلای قاره کهن

به گزارش عرصه ، کنفدراسیون فوتبال آسیا سه کاندید نهایی دریافت جایزه بازیکن سال ۲۰۱۶ این قاره را انتخاب کرد. حماد احمد عراقی در کنار عمر عبدالرحمان اماراتی و وو لی از چین از نامزد های نهایی کسب این عنوان هستند.

 

حمادی احمد ۲۷ ساله متولد سامرا بازیکن تیم ملی فوتبال عراق و بازیکن تیم نیروی هوایی عراق که قهرمان AFC کاپ شد اولین بازیکن این لیست است. این بازیکن در قهرمانی نیروی هوایی عراق نقش پر رنگی ایفا کرد و زننده تک گل این تیم در دیدار فینال این مسابقات برابر بنگلور هند بود.

 

 


عمر عبدالرحمان بازیکن تیم العین و تیم ملی امارات که با العین به فینال جام ملتهای آسیا نیز رسیده و شانس زیادی برای کسب این عنوان دارد. او که مسوت اوزیل فوتبال آسیا است ستاره اول تیم ملی امارات و العین به شمار می رود و اماراتی ها برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ حساب ویژه ای روی توانایی های این بازیکن باز کرده اند.

 


وو لی بازیکن شانگهای چین است که بهترین گلزن تاریخ باشگاهی چین به شمار می رود. او ۲۴ سال سن دارد و در پست بال راست بازی می کند. این بازیکن جوانترین بازیکن تاریخ فوتبال حرفه ای چین است که در ۱۴ سالگی در فوتبال چین بازی می کند. ثبت ۱۱۴ گل با پیراهن شانگهای این بازیکن را تبدیل به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه کرده است تا تنها نماینده شرق آسیا در این لیست باشد.

 


حضور دو بازیکن از غرب آسیا و یک بازیکن از شرق این قاره در کنار نام حمادی احمد که در لیگ عراق که لیگی با مشکلات زیاد و البته طبق اعلام این فدراسیون بدون لایسنس است، حضور دارد از جمله نکات جالب توجه است.
عمر عبدالرحمان شانس اول برای کسب این عنوان است و در صورتی که این بازیکن موفق به کسب این عنوان شود، در دو سال پی در پی این جایزه به فوتبالیست های اماراتی خواهد رسید.

 



دیدگاهها بسته شده است.