فیسبوک نقشه تراکم جمعیت جهان را منتشر کرد

به گزارش عرصه، به نقل از انگجت،  فیسبوک با کمک “لابراتوار ارتباطات” خود امروز(چهارشنبه) نقشه‌هایی با وضوح بالا از تراکم جمعیت مالاوی، آفریقای جنوبی، غنا، هائیتی و سریلانکا منتشر کرد و وعده داد که در ماههای آینده پایگاه‌های اطلاعاتی بیشتری را ارائه خواهد کرد.

این نقشه تراکم جمعیت حاصل همکاری مشترک بین لابراتوار ارتباطات فیسبوک، دانشگاه کلمبیا و بانک جهانی است که فیسبوک در این پروژه به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای راه اندازی خدمات ارتباطی بی سیم در مناطق روستایی در سراسر جهان تلاش کرده است.

یافته های اولیه فیسبوک نشان می‌دهد که از ۲۳ کشور بررسی شده ۹۹ درصد مردم در ۶۳ کیلومتری نزدیک‌ترین شهر زندگی می‌کنند.

فیسبوک و همکارانش از یک نرم افزار برای شناسایی ساختمان‌های موجود در تصاویر ماهواره ای استفاده کرده و پس از آن با استفاده از داده‌های سرشماری و چند برنامه دیگر این نقشه را تهیه کردند.

آنها از یک مدل شبکه عصبی پیچیده Convolutional neural networks  استفاده کردند که قادر به شناسایی ساختمان‌های موجود در سراسر جهان است.

مدل‌هایی مانند شبکه عصبی عمیق (deep neural network)، شبکه عصبی پیچیده (convolutional neural network)، شبکه باور عمیق (deep belief network) پیشرفت‌های خوبی را در حوزه‌های پردازش زبان‌های طبیعی و پردازش تصویر ایجاد کرده‌اند.

به گفته مقامات این شرکت، از این نقشه تراکم جمعیت می‌توان برای افزایش کیفی  اینترنت رایگان و همچنین شناسایی محل دقیق زندگی تمام مردم جهان و کاربران فیسبوک استفاده کرد.



دیدگاهها بسته شده است.