اطفای کامل حریق جنگل‌های مرزن‌آباد-چالوس

سرهنگ سبزعلی در گفت‌وگو با عرصه، درباره آتش سوزی جنگل‌های ارتفاعات منطقه مرزن آباد- چالوس، گفت: با توجه به اینکه این حادثه در روز چهارشنبه اتفاق افتاد، ما به محض اطلاع نیروهایمان را به محل اعزام کردیم و حتی هماهنگی برای اعزام بالگرد نیز انجام شد اما به دلیل وضعیت نامناسب جوی، امکان اعزام بالگرد میسر نشد.

وی افزود: در عین حال با وجود صعب‌العبور بودن منطقه که بالای تونل کندوان و در سمت منطقه هزارچم بود، نیروها عملیات اطفای حریق را انجام دادند، اما در ارتفاعات ۲۷۰۰ تا ۲۹۰۰ که منطقه‌ای مرتعی و دارای درختان کوتاه و درختچه بود، حریق ادامه داشت که در روز چهارشنبه، آن نیز اطفا شد، اما مجددا به دلیل وزش باد شدید در بعداز ظهر روز پنجشنبه ، حریق دوباره شعله‌ور شد که این حریق هم شب گذشته اطفا شد. صبح امروز هم با توجه به بارندگی در منطقه، حریق کاملا اطفا شده ولی با این حال نیروهای ما هنوز در محل مستقر هستند.

سبزعلی با بیان اینکه از یک منظر نگاه مردم این است که ما در جریان نبودیم و اقدامی را برای این حادثه انجام ندادیم، ادامه داد: این در حالیست که در عملیات اطفای این حادثه مدیر بحران، استاندار، فرماندار، رییس شهرستان و … در محل حاضر بوده و بی‌اطلاع نبودند و بر این اساس اقداماتی جهت اعزام نیرو هم از سازمان جنگل‌ها و هم از سوی محیط زیست انجام شد.

وی علت ایجاد حریق را حضور شکارچیان در منطقه عنوان و اظهار کرد: به احتمال قوی علت آتش‌سوزی این است که افراد شکارچی در محل حضور داشتند و حریق را روشن کرده، اما آن را خاموش نکردند؛ چرا که خود منطقه به گونه‌ای نیست که خودبخود دچار حریق شود.

وی تاکید کرد: به هر حال در حال حاضر حریق کاملا اطفا شده و با توجه به اینکه هواشناسی اعلام کرده در بعدازظهر امروز هم بارندگی داریم، امیدواریم دیگر حریقی را شاهد نباشیم.



دیدگاهها بسته شده است.