امام حسین(ع) و یاران‌شان روحیه خودباوری را به جامعه بشری پمپاژ کردند

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با عرصه، گفت: ملت ایران ملتی آزاده هستند که با اقتداء به سالار آزادگان عالم با شور و اشتیاق فزاینده‌ای پای در مسیر زیارت قبور ائمه اطهار در عتبات عالیات می‌گذارند. امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان با ایجاد نهضت عاشورا روحیه خودباوری و ایثار را به جامعه بشری پمپاژ کردند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جنبه‌های عاطفی و ایثار دین اسلام، گفت: دین اسلام با وحدت، یگانگی، رافت و مهربانی در پی پیشبرد اهداف عالی انسانی بین جوامع بشری است اما دشمنان اسلام به ایجاد گروه‌های تکفیری از خدا بی‌خبر همواره تلاش کرده‌اند مسلمانان را خشن و وحشی معرفی کنند. حضور پرشور و سرشار از عاطفه و محبت و انسانیت زائران و مجاوران اهل بیت(ع) و استقبال صمیمی و گرم مردم عراق از زوار مسلمان ایرانی به جهانیان نشان می‌دهد که دینی که توسط برخی مسلمان‌نماها در بدترین وضعیت و وحشی‌ترین حالت نشان می‌دهد، اسلام نیست.

وی افزود: حرکات غیرانسانی و وحشیانه  تکفیری‌ها، سلفی‌ها و داعشی‌ها را هیچ دین، کیش و آیینی تایید نمی‌کند. اقدامات ضدانسانی داعشی‌ها جز منفورترین حرکت‌ها از دیدگاه اسلام ناب محمدی است.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی کشور خواستار عمل به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در «صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان» شد و خاطرنشان کرد: در کنار عمل به این فرمایش امام خمینی(ره) باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایرانی اسلامی خود را به دنیا نشان دهیم. مسئولان فرهنگی کشور می‌توانند از ظرفیت پیاده‌روی اربعین استفاده کنند تا فرهنگ خودباوری را در برابر مستکبران و عُمال دست نشانده آنان در جوانان ایرانی و جوانان سایر ملل اسلامی که در مراسم عظیم اربعین حضور می‌یابند، تقویت کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس تقویت روحیه خودباوری به ویژه در حوزه‌های اقتصادی را ضروری دانست و افزود: با ایجاد روحیه امید و خودباوری در جوانان و کارآفرینان کشور باید تولید علم و بومی‌سازی آن را از طریق درونی‌کردن دانش غیربومی در قالب سیاست‌های اقتصادی مقاومتی عینیت ببخشیم. اقتصاد مقاومتی آینده کشور را تضمین می‌کند.



دیدگاهها بسته شده است.