برندگان جایزه ملی کتاب آمریکا معرفی شدند

به گزارش عرصه، «نیویورک تایمز» نوشت: اسامی برندگان جوایز بخش‌های ادبیات داستانی، غیرداستانی، ادبیات نوجوان و شعر ملی کتاب آمریکا ۲۰۱۶ اعلام شد.

جایزه دستاورد فرهنگی و خدمات برجسته به جامعه ادبی آمریکا در این دوره به بنیاد «کِیو کانم» و مدال فعالیت‌های درخشان به «رابرت ای. کارو» زندگینامه‌نویس تعلق گرفت.

جایزه بخش ادبیات داستانی جوایز ملی کتاب آمریکا، نصیب «کلسون وایت‌هد» نویسنده رمان «راه‌آهن زیرزمینی» شد. در بخش ادبیات نوجوان کتاب «مارس: کتاب سوم» نوشته مشترک «جان لوئیس»، «اندرو آیدین» و «نیت پاول» برنده شد.

جایزه شعر این دوره نصیب «دنیل بوزوتزکی» شد و «تمبرخورده از ابتدا: تاریخ مفهومی افکار نژادپرستانه در آمریکا» نوشته «ایبرام ایکس. کندی» جایزه بخش غیرداستانی را از آن خود کرد.

برندگان بخش‌های ادبیات داستانی، غیرداستانی‌، شعر و ادبیات نوجوان هر یک چکی ۱۰ هزار دلاری را به عنوان جایزه ملی کتاب آمریکا دریافت کردند. به راه‌یافتگان به مرحله‌ی نهایی نیز جایزه‌ای ۱۰۰۰ دلاری اهدا ‌شد.

اعتبار این جایزه هر سال موجب فروش فوق‌العاده‌ی آثاری می‌شود که به این فهرست‌ها راه می‌یابند. برای تجلیل از گروه داوری نیز به هر یک از داوران دو هزار و ۵۰۰ دلار و به رییس هر بخش سه هزار دلار تعلق می‌گیرد.

جوایز ملی کتاب آمریکا که امسال شصت‌وهفتمین دوره‌ برگزاری خود را تجربه ‌کرد، شامل کتاب‌هایی می‌شود که توسط شهروندی آمریکایی به نگارش درآمده و طی یک سال گذشته در آمریکا به چاپ رسیده باشند.



دیدگاهها بسته شده است.