مراجعه ۳۲۴ هزار نفر به مراکز درمانی مستقر در مرز/ بازدید از ۴۳۵۱ مرکز تهیه غذای زائران

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با عرصه،‌ درباره اقدامات کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، گفت:  وزارت بهداشت تدابیر ویژه‌ای را در راستای تامین سلامت زائران هم در داخل کشور در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه و هم تدابیر خاصی را در کشور عراق در نظر گرفته  و اجرایی کرده است .

وی افزود: بکارگیری بیش از ۴۰۰  دستگاه آمبولانس، ۲۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۵ دستگاه موتورلانس، شش فروند بالگرد اورژانس ۱۱۵ با همراهی بیش از ۷۰۰۰ پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس ۱۱۵ و کارشناسان بهداشت و پیراپزشکان از جمله این اقدامات است. به طوری که نسبت به سال گذشته ظرفیت ارائه خدمات‌مان به زائران  سه برابر شده است.

وی برپایی هشت بیمارستان صحرائی و ۲۰ بیمارستان پشتیبان و ارائه خدمات درمانی و پزشکی مناسب رایگان را از دیگر اقدامات انجام شده در چند روز اخیر و از سوی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی دانست و ادامه داد: مسئولیت‌های کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین هم مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر، نظارت بر بهداشت محیط، مراقبت های مادر و کودک، ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی ، تریاژ و تخلیه مجروحان و بیماران، ارائه خدمات درمانی سرپایی و ارائه خدمات بستری و بیمارستانی است.

کولیوند همچنین اظهار کرد: از اولین روز استقرار تیم‌های بهداشت و درمان در مرزها تا روز گذشته بیش از ۳۲۴ هزار نفر به پایگاه ها و مراکز درمانی مستقر به سه مرز شلمچه، مهران و چزابه مراجعه کردند که از این تعداد ۳۲۱ هزار نفر درمان و مرخص شده‌اند و ۲۸۰۰ نفر از مراجعان به مرکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی بیشتر در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی همچنین گفت: در عین حال ۳۰ تیم مامایی مستقر به طور متوسط روزانه ۱۸۰۰نفر را ویزیت و مراقبت‌های لازم درمانی را به آنها ارائه کرده‌اند. همچنین تیم‌های بهداشتی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ۴۳۵۱  مورد بازدید از اماکن تهیه و طبخ و توزیع غذا و نذورات وکلرزنی بیش از ۳۴۷ هزار لیتر حجم آب را تاکنون انجام داده‌اند.



دیدگاهها بسته شده است.