منابع اشتغال صرف جویندگان کار شود

هادی ابوی در گفت‌وگو با عرصه با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، اظهار کرد: معتقدم اگر اشتغال در روستاها رونق بگیرد و نرخ بیکاری در نقاط روستایی کاهش پیدا کند قطعا در جلوگیری از رشد پدیده مهاجرت به شهرها موثر است.

وی افزود: اما در شرایطی که با رکود تولید و از کار افتادگی کارخانه‌ها روبه رو هستیم و جمعیت جوان و جویای کار بیشتری در شهرها و کلان شهرها وجود دارد بهتر است منابع اشتغال در مسیر شایسته‌تری هدایت و مصرف شود.

وی ادامه داد: دولت باید از پتانسیل نیروهای جوان در بدنه و مدیریت کارخانه‌هایی که به انتهای راه رسیده‌اند استفاده کند و با تزریق وام کم بهره، صنایع فرسوده و خطوط تولیدی متوقف شده را به تحرک درآورد.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به قدمت کارخانه‌های نساجی، گفت: بسیاری از کارخانه‌های تولید نخ و نساجی که از سابقه بالایی برخورداند و زمانی نام و آوازه‌ای از خود داشتند امروز به فراموشی سپرده شده‌اند؛ دولت این کارخانه‌ها را شناسایی و احیا کند یا با خرید اقساطی آنها و واگذاری به نیروهای متخصص و مستعد بستر جذب نیروهای آماده به کار و فعال کردن کارخانه‌ها را فراهم کند.

وی در پایان با اشاره به طرح‌های اشتغالی که از سوی وزارت کار دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: عمده این طرح‌ها با هدف ایجاد شغل برای دانش آموختگان و کارجویان طراحی و اجرا می‌شود و دولت مصمم است تا به هدفگذاری اشتغال مورد نظر دست پیدا کند و نرخ بیکاری را تا پایان سال جاری کاهش دهد.



دیدگاهها بسته شده است.