بازدید رییس جمعیت هلال احمر از خدمات امدادگران در قرارگاه‌های مرزی شلمچه و مهران

به گزارش عرصه، دکتر سید امیرمحسن ضیائی با حضور در جمع امدادگران قرارگاه مرزی هلال احمر در شلمچه، گفت: جا دارد به همه امدادگران، کادر درمانی و عوامل هلال احمر که خود را وقف خدمت به زائران کرده‌اند، خسته نباشید گفته و از تلاش‌های بی‌وقفه آنها تقدیر کنم.

وی گفت: همه همکارانم در هلال احمر و دست اندر کاران خدمت به زائران در اربعین حسینی خود را همراه و همگام زوار کرده‌اند و قطعا در ثواب زیارت آنها شریک هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، ضیائی همچنین با حضور در پایگاه امدادی اورژانس در مرز شلمچه، به همکاران خود در اورژانس خسته نباشید و خداقوت، گفت.

ضیائی با اشاره به اینکه هلال احمر از اربعین سال گذشته برنامه ریزی لازم را برای پوشش مراسم اربعین امسال انجام داده است، گفت: خدمات هلال احمر محدود به مناطق مرزی نبوده، بلکه از درب منزل که زائران قصد سفر به کربلا کرده‌اند تا کربلا، نجف، مسیر کربلا تا نجف، کاظمین و سامرا در خدمت به زائران آماده بوده است.

وی با اشاره به آماده‌باش ۵۰۱ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کشور، اظهار کرد: ۸۰ پایگاه هلال احمر در استان های درگیر اجرای طرح ارائه خدمات به زائران در حال خدمت رسانی بوده و ۶ هزار و ۵۹۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت در کشور و ۲۰۰۰ تن در عراق در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارسال ۶۰  تن دارو به عراق در اربعین امسال، عنوان کرد: هم اکنون هیچ کمبود دارویی در عراق وجود ندارد.

ضیائی  همچنین در خودروی ارتباطات مستقر در مرز چذابه با امدادگران و نجاتگران مستقر در کربلا ارتباط رادیویی برقرار کرده و در جریان جزئیات خدمات در حال ارائه به زائران در کربلا قرار گرفت. 

وی خطاب به کادر درمانی هلال احمر مستقر در کربلا، گفت: به همه همکاران خود در کربلا خداقوت و خسته نباشید گفته و از همه زحماتی که تا کنون برای خدمت به زوار کشیده‌اید، قدردانی و تشکر می کنم و امیدوارم همه این زحمات در داخل و خارج از کشور مورد رضایت حق تعالی و مولای ما اباعبدالله الحسین(ع) قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با هماهنگی‌هایی که از قبل برای خدمت رسانی به زائران انجام شده، خوشبختانه تا کنون خدمات بسیار خوبی به زائران ارائه شده است.

وی اظهار کرد: عملیات امروز هلال احمر در اربعین، در اصل ماموریت ذاتی هلال احمر است که در اصل تمرینی برای افزایش آمادگی و پاسخگویی هلال احمر است و امیدواریم با تجربه امسال بتوانیم سال آینده خدمت ارزنده‌تری به زائران ارائه دهیم .

ضیائی با اشاره به اینکه ارائه خدمت به زائران اربعین در تقویم رسمی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر است، تصریح کرد: این امر در تقویم هلال احمر ماندگار خواهد ماند تا زمان ظهور که این پرچم را به امام زمان(عج) تحویل دهیم.

وی با تقدیر از مرکز هماهنگی و کنترل عمیات هلال احمر، پایگاه ها و قرارگاه ها و همه فعالان در داخل کشور و عراق، عنوان کرد: ضروری است تا مستندسازی خدمات ارائه شده در اربعین امسال انجام شود تا پس از تحلیل و بررسی، نقاط ضعف خود را برطرف و به نقطه قوت تبدیل کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین ظهر امروز از پایگاه مرزی مهران و قرارگاه هلال احمر در این استان بازدید کرده و از زحمات و تلاش های امدادگران در این استان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر سید امیر محسن ضیائی در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون ۲۰۰ هزار نفر از خدمات سرپایی هلال احمر استفاده کرده، ۱۵۰ نفر در بیمارستان های عراق بستری و ۵۲ زائر از بیمارستان های عراق مرخص شده اند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های ارائه خدمات در اربعین امسال تغییر کرد، افزود: بر این اساس شاهد خدمات بهتری در اربعین امسال بودیم و به منظور آمادگی برای ارائه خدمات در هنگام بازگشت زائران، اردوگاه اسکان اضطراری با ۵۰۰ تخته چادر و ظرفیت اسکان ۲۰ هزار نفر در مرز مهران راه اندازی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به انتقال هوایی ۱۹ زائر تا کنون، اظهار کرد: روزهای نخست ارائه خدمت به زائران در عراق نگرانی‌هایی در زمینه دارو وجود داشت، اما با تدابیر اندیشیده شده، هیچ نگرانی در زمینه تامین دارو وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاران در زمینه تجهیز ایلام به بالگرد، خاطرنشان کرد: مقرر شده است که هر استانی که آشیانه و پد بالگرد را تامین کند، از بالگرد برخوردار شود و در صورت تحقق این امر در ایلام و تامین سه بالگرد دیگر از سوی هلال احمر، این استان حداقل ۱۵ روز در ماه صاحب بالگرد خواهد شد.

ضیائی گفت: هم اکنون ۲۳ فروند بالگرد برای پوشش امداد هوایی وجود دارد و سه بالگرد دیگر به این ناوگان اضافه خواهد شد و امیدواریم با این تعداد، پوشش امدادی جمعیت در کشور کامل شود.

وی با بیان اینکه بالگردها متعلق به استانی خاص نخواهد بود، تاکید کرد: هدف و برنامه ما این است که در هر استان یک بالگرد، مستقر داشته باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.