تمهیدات دولت برای کمک‌ به بازار کشمش

به گزارش عرصه، صفایی در حاشیه برگزاری جلسه رسیدگی به مشکل باغداران خنداب، در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر به خنداب و گفت‌وگو با کشاورزان که در راستای کمک به تولیدکنندگان کشمش انجام شد، اظهار کرد: براساس تصمیمات اخذ شده برای رفع مشکلات باغداران سازمان تعاون روستایی اعلام آمادگی کرده است که کشمش کشاورزان را با استفاده از ساز و کار خرید تضمینی به مدت چهار ماه به امانت نگهداری کرده و به ازای هر کیلو ۱۵۰۰ تومان به باغدار پرداخت کند.

وی افزود: در این مدت محصول را نگهداری می کنیم تا کشاورزان بتوانند محصول خود را در زمان مناسب و با قیمت مطلوب به فروش برسانند.

صفایی تصریح کرد: با اینکار از فروش یکباره کشمش که باعث کاهش قیمت محصول می‌شود جلوگیری خواهد شد و کشاورزان پس از فروش محصول پولی که گرفته‌اند را تسویه کرده و محصول را از انبارهای این سازمان خارج می‌کنند.

وی افزود: براساس مصوبه هفته گذشته هیات وزیران قرار شده به کشاورزانی که کشمش آنها برای صادرات خریداری می‌شود براساس مستندات به ازای هر کیلو ۲۰۰ تومان به عنوان مشوق پرداحت شود، همچنین صادرکنندگان کشمش مجازند ارز ناشی از صادرات کشمش را به واردات موز اختصاص دهند و مشمول ۲۱ درصد بخشودگی تعرفه واردات شوند که حدود ۳۵۰ تومان خواهد بود.

صفایی اضافه کرد: در مجموع با این مصوبه به ازای هر کیلو کشمش صادر شده ۲۰۰ تومان مستقیما به کشاورز پرداخت می شود و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان به صورت غیر مستقیم به صنعت کشمش کشور کمک خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای اینکه اتحادیه تعاون روستایی استان نیز بتواند راسا وارد بازار شده و مازاد محصول کشاورزان را خرید کند تامین نقدینگی برای این اتحادیه نیز انجام خواهد شد و امید است تا پایان این هفته پرداختی به این اتحادیه داشته باشیم تا اتحادیه به عنوان خریدار عمده وارد بازار شود.



دیدگاهها بسته شده است.