قهرمان وزنه‌برداری جوانان آسیا: انتظارم از خودم برآورده نشد

علیرضا دهقان در گفت‌وگو با عرصه در خصوص قهرمانی‌اش در مسابقات جوانان آسیا، اظهار کرد: ‌مسابقات آسیا به نسبت رقابت‌های جهانی از سطح پایین‌تری برخوردار است. تنها رقیب من در این مسابقات پیمان جان دیگر وزنه‌بردار ایرانی بود و من تنها با او رقابت داشتم.

وی بیان کرد: ‌من در این مسابقات از وزنه‌هایی که زدم راضی نبودم، چرا که در تمرینات بیشتر از این زده بودم، البته وقتی کسی خودش اول باشد، این موضوع به نوعی شکم‌سیری می‌آورد و من هم در این مسابقات به این صورت شده بودم. به هر حال باید وزنه‌های بیشتری می‌زدم و انتظاری که از خودم داشتم، برآورده نشد.

این وزنه‌بردار خوزستانی افزود:‌ در هر صورت تنها رقیب جدی من “پیمان جان” بود و اگر رقابت سنگین‌تری داشتم بهتر کار می‌کردم. من در یک ضرب، در همان حرکت اول مقام قهرمانی را کسب کردم و دو حرکت دیگر را هم بدون دغدغه زدم اما در دو ضرب با پیمان جان رقابت داشتم و نشان طلایم در حرکت دوم قطعی شد.

وی در پاسخ به این سوال که به تیم‌ملی بزرگسالان هم فکر می‌کنید؟ گفت:‌ امیدم برای حضور در تیم‌ملی بزرگسالان بالا است. این رقابت‌ها که در آن شرکت کردم، آخرین رویدادی بود که برای تیم‌ملی جوانان به روی تخته می‌رفتم. حضورم در تیم‌ملی بزرگسالان هم بستگی به نظر آقای انوشیروانی دارد و اکنون چشم انتظار نگاه او هستم.

دهقان در خصوص عملکرد پیمان جان هم گفت:‌ او نسبت به آسیب‌دیدگی که داشت، خوب کار کرد. آسیب‌دیدگی او به صورتی بود که حتی می‌خواستند او را خط بزنند ولی او توانست خودش را بالا بکشد و در ترکیب تیم بماند. به هر حال اگر آسیب‌دیده نبود، خیلی بهتر از این کار می‌کرد.

وی در خصوص عملکرد رحمان اورامه، دیگر وزنه‌بردار خوزستانی شرکت‌کننده در این مسابقات نیز عنوان کرد: ‌او می‌توانست بهتر کار کند و به جای دو مدال به سه مدال برسد، البته اولین تجربه او بود و به پختگی کامل نرسیده است. سال اول حضور او در تیم‌ملی جوانان است و ان‌شاءالله آینده بهتری خواهد داشت. او وزنه‌بردار خوب و چغری است.

این ملی‌پوش خوزستانی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این‌که عضو تیم ملی‌حفاری هستید در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا هم شرکت می‌کنید؟ گفت: ‌من از مدتی قبل با آسیب‌دیدگی عضله پشت پا مواجه هستم و با توجه به این موضوع باید ببینم شرایطم برای حضور در این مسابقات به چه صورتی است و اگر آسیب‌دیدگی‌ام جدی نباشد، حتما در باشگاه‌های آسیا هم وزنه می‌زنم.

وی در پایان در خصوص وزنه‌برداری خوزستان، خاطرنشان‌کرد: ‌از زمانی که قریشی رییس هیات شده، شرایط خیلی بهتر شده است. وزنه‌برداران استان نیز برای حضور در مسابقات کشوری در اردوهای بلندمدت به سر می‌برند، ضمن این‌که کلاس‌های آموزشی خوبی هم برگزار می‌کنند و با توجه به همین برنامه‌ها برای اولین بار بود که تا پیش از اعزام تیم‌ملی جوانان به مسابقات آسیایی، سه خوزستانی در اردوی تیم‌ملی داشتیم.



دیدگاهها بسته شده است.