بسته اخبار اقتصادی در روز سه‌شنبه

به گزارش عرصه، برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی عرصه در روز سه‌شنبه (دوم آبان‌ماه) در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

پاسخ گمرک به شائبه توقیف وسایل بازیکنان پرسپولیس

مدیرکل گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) درباره اخبار مربوط به توقیف لباس‌ها و وسایل تیم پرسپولیس در فرودگاه امام به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت که اکنون وسایل تیم پرسپولیس ترخیص شده است.

شیوع آنفلوآنزای طیور در پایتخت

آنفوآنزای طیور باز هم در کشور شیوع پیدا کرد؛ اما این بار از پایتخت و دو واحد پرورش مرغ تخم‌گذار شروع شد و سازمان دامپزشکی اعلام کرد که این سویه بسیار به سویه شیوع یافته در اروپا شباهت دارد و پرندگان مهاجر مهمترین عامل آن هستند.

خودروهای موجود در ایران بی‌کیفیت است

در حالی‌که از اواخر ماه گذشته پلیس شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا را متوقف کرده است، یکی از واردکنندگان این خودروها از واردات این محصولات دفاع کرده و یکی از دلایل واردات خودروهای ساخت آمریکا را پایین بودن کیفیت خودروهای موجود در ایران عنوان می‌کند.

بی‌پولی بانک‌ها و ۱۱۲۲ تریلیون نقدینگی!

گر چه حجم نقدینگی در طول حدود سه سال گذشته تا بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته، اما معضل تامین مالی در اقتصاد و تنگنای اعتباری بانک‌ها همچنان پابرجاست. موضوعی که گاها به یکدیگر ربط داده شده و مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

دستمزد ۸۰۰ هزار تومان، هزینه خانوار ۳ میلیون تومان!

وضعیت دستمزد کارگران، اصلاحیه قانون کار و ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی در میزگردی با حضور دو نماینده کارگری از کانون عالی شوراهای اسلامی کار و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بخش خصوصی به دنبال سوآپ غیرهمنام

رییس اتحادیه فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی از مذاکره با وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حوره سوآپ غیرهمنام بنزین خبر داد.

ضعف فرهنگی عمده‌ترین مشکل صنعت بیمه

مدیر عامل بیمه ملت با اشاره به دیدار رییس کل بیمه مرکزی با بیمه گران اروپایی گفت: همکاری با بیمه‌هایِ اتکاییِ خارجی برای ایران یک فرصت است و باید از این فرصت استفاده کرده و قراردادهایمان را اتکایی کنیم.

با فرودگاه‌های زیان‌ده چه کنیم؟

با اینکه ۹۰ درصد فرودگاه‌های تحت نظر شرکت فرودگاه‌ها زیان‌ده محسوب می شوند، کارشناسان می گویند وجود این فرودگاه‌ها برای فعالیت اقتصادی مناطق کشور و افزایش GDP موثر است.

سرمایه‌گذاری صنعتی ۲ برابر شد + جزئیات

رقم سرمایه‌گذاری‌های پیش‌بینی شده در پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده در بخش صنعت در شش ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

تشکیل کمیته ویژه بی‌پی برای فعالیت در ایران

شرکت نفتی بی‌پی یک کمیته مدیریتی جدید برای بررسی فرصت‌های فعالیت در ایران تشکیل داده است اما باب دادلی، مدیر آمریکایی این شرکت به منظور اجتناب از نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا در آن قرار ندارد.

تب‌وتاب خبری قیمت برق

چند روزی است که رسانه‌های مختلف اخباری را مبنی بر گران‌شدن تعرفه‌های برق منتشر می‌کنند، گرچه قبض‌های برق نیز مهر تایید این خبر شده، اما واقعیت این است که این افزایش قیمت دو ماه پیش به اجرا رسید اما تا کنون خبری نشده بود.

با آلودگی هوا معادن تعطیل می‌شوند

در پی آلودگی هوا طی چند روز اخیر که منجر به تعطیلی معادن استان تهران شد، معاون امور معادن و صنایع معدنی این استان اعلام کرد که هر زمان که با آلودگی هوا مواجه شویم معادن این استان موقتا تعطیل می‌شوند تا آلودگی هوا کنترل شود.

قدمی دیگر از دولت الکترونیک؛ سرویسهای جدید در راه است

در حالی که چند ماهی از برداشتن اولین قدم‌های دولت الکترونیکی می‌گذرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات وعده پیشرفت‌های جدید این ماموریت را در آینده نزدیک می‌دهد.



دیدگاهها بسته شده است.