حسینی: هر بازیکنی بخواهد برود باشگاه تصمیم می‌گیرد، لطفا حاشیه نسازید

سید جلال حسینی در گفت‌وگو با عرصه، درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه و همین‌طور وضعیت این روزهای تیم فوتبال پرسپولیس صحبت کرد.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است بعضی‌ها با مطرح کردن جدایی برخی بازیکنان برای تیم فوتبال پرسپولیس حاشیه‌سازی می‌کنند البته مدافع تیم ملی فوتبال ایران در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به دیدار ایران مقابل سوریه اذعان داشت: تمام نکاتی که کی‌روش درباره این دیدار هشدار داده بود، مو به مو اتفاق افتاد.  

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار عرصه را با سیدجلال حسینی می‌خوانید:

– ابتدا درباره دیدار ایران برابر سوریه صحبت کن. در حالی که خیلی‌ها تصور می‌کردند دیدار ساده‌ای پیش روی ملی‌پوشان ایران است اما در واقعیت این‌گونه نشد.

بله، همین طور است. آقای کی‌روش پیش از این دیدار بارها و بارها درباره شرایط مسابقه، آب و هوا، زمین مسابقه و حتی وقت‌کشی‌های حریف تذکراتی داده بود. جالب است بدانید تمام نکاتی که کی‌روش به ما گوشزد کرده بود مو به مو اتفاق افتاد. ما در یک بازی سخت یک امتیاز گرفتیم. در حالی که اگر بازی در شرایط بهتری برگزار می‌شد و زمین مسابقه کیفیت مطلوبی داشت شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

– با توجه به شرایط بد مسابقه و همین‌طور کیفیت نامطلوب زمین به نظر می‌رسد کسب یک امتیاز هم راضی‌کننده باشد.

ما باید پیروز می‌شدیم. ما برای کسب پیروزی به میدان رفته بودیم و تمام تلاش‌مان را انجام داده بودیم اما گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای می شود که نمی‌توانید نتیجه دلخواه را بگیرید. به هر حال ما دور رفت را با صدرنشینی به پایان بردیم اما فراموش نکنید اختلاف امتیاز ما با تیم‌های پایین‌تر از خودمان بسیار کم است. اگر در بازی‌های دور برگشت اشتباه کنیم همه چیز خراب می‌شود و به راحتی صدرجدول را از دست می‌دهیم. باید با همان تدارکی که برای دور رفت دیده بودیم و چه بسا بهتر از آن، خودمان را آماده کنیم تا در دیدارهای برگشت بتوانیم امتیازات لازم را کسب کنیم و مستقیم به جام جهانی صعود کنیم. هنوز راه دشواری تا صعود به جام جهانی داریم.  انتظار داریم در این فرصت همه از تیم ملی حمایت کنند تا بتوانیم اردوها و دیدارهای تدارکاتی مناسبی را برگزار کنیم و خودمان را آماده بازی‌های برگشت کنیم.

– تیم باشگاهی‌ات پرسپولیس این روزها وضعیت بسیار خوبی دارد. تیم صدرنشین جدول است و همه انتظار قهرمانی دارند.

خدا را شکر از ابتدای فصل نتایج خوبی را گرفتیم. از همان آغاز با همتی که در هم‌تیمی‌هایم بود توانستیم امتیازات بازی‌های مهم را کسب کنیم و درنتیجه تیم صدرنشین جدول باشد باید در ادامه به این روندمان ادامه دهیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. نباید در باد صدرنشینی بخوابیم بلکه باید بیشتر تلاش کنیم تا این مهم را حفظ کنیم. ما فقط سعی می‌کنیم بازی به بازی به پیروزی برسیم تا جایگاه ما حفظ شود.

– این هفته باید در ورزشگاه شهر قدس به مصاف تیم فوتبال پیکان بروید. این دیدار را چطور ارزیابی می کنید.

مسلما بازی سختی پیش روی ماست. پیکان یکی از تیم های خوب لیگ است که به تازگی به لیگ برتر آمده اما نتایجی بسیار خوبی گرفته است. ما کار آسانی در شهر قدس نداریم. با این حال پس از اینکه اردوی تیم ملی به پایان رسید ۷-۸ بازیکن تیم که در اردوی تیم ملی بودند به تمرینات پرسپولیس بازگشتند و طی روزهای گذشته تمرینات خوبی را انجام دادیم تا هماهنگ‌تر بشویم هرچند برای بازی روز پنج شنبه دو بازیکن خوب‌مان را در اختیار نداریم اما مطمئنا با کمک بازیکنان جایگزین می رویم تا در این دیدار به پیروزی برسیم.

– طی روزهای گذشته شایعات زیادی پیرامون جدایی برخی بازیکنان‌تان همچون امید عالیشاه و احمد نورالهی به گوش می‌رسید. در حال حاضر که ۵ هفته به نیم فصل باقی مانده آیا درست است این‌گونه مسائل در این مقطع زمانی مطرح شود؟

متاسفانه تیم‌های بزرگ همیشه با حاشیه روبرو هستند و برخی به دنبال این هستند که برای این تیم‌ها حاشیه بسازند. مسلما هر بازیکنی بخواهد از جمع ما جدا شود باشگاه در مورد آینده‌اش تصمیم‌گیری می‌کند. این گونه نیست که برخی دوستان با ایجاد جو رسانه‌ای بخواهند درباره بازیکنی تصمیم بگیرند. فکر می‌کنم الان زمان مناسبی برای این‌گونه بحث‌ها نیست. احمد نورالهی بازیکنی است که از نظر فنی و اخلاقی یکی از بهترین‌هاست و اگر روزی هم قرار باشد تصمیمی بگیرد خودش و باشگاه این تصمیم را اتخاذ می‌کنند لطفا دوستانی که به دنبال حاشیه هستند دست از سر پرسپولیس بردارند  و اجازه دهند ما در آرامش به کارمان ادامه دهیم. انتشار چنین شایعاتی فقط تمرکز بازیکن و تیم را بر هم می‌زند. ما نیاز به آرامش داریم تا بتوانیم به روند خوب‌مان در لیگ ادامه بدهیم.

– در سال ۲۰۱۶ هیچ نماینده‌ای از ایران در انتخاب برترین‌های سال AFC حاضر نبودند، نظرت درباره این موضوع چیست؟

من فکر می‌کنم ما در مقابل AFC تنها هستیم. اگر رویدادهای ماه‌های اخیر را ببینید متوجه می‌شوید مسئولان AFC هرگونه رفتاری که دوست دارند با فوتبال ایران انجام می‌دهند. تیم های باشگاهی ما مجبور هستند از عمان از باشگاه‌های عربی میزبانی کنند. در برابر سوریه هم مجبور شدیم در شرایط آب و هوایی و همین‌طور زمین بی‌کیفیت بازی کنیم اما باز هم کسی به این موضوعات اعتراض نکرد الان هم که با وجود صدرنشینی ایران در آسیا هیچ نماینده‌ای از فوتبال ایران در مراسم برترین‌های آسیا نامزد نشده است. واقعا چنین مساله‌ای غیرقابل تحمل است.

– ماجرای طلبت از باشگاه نفت به کجا رسید؟ آیا توانستی مطالباتت را وصول کنی؟

متاسفانه تا این لحظه هیچ‌کس پاسخگوی ما نیست. نمی‌دانیم با چه کسی باید صحبت کنیم. من تا به امروز صبر کرده‌ام اما از امروز با شکایت در مراجع قانونی به دنبال وصول حقم خواهم بود.

– یعنی می خواهی به مراجع قضایی شکایت کنی؟

ابتدا به کمیته انضباطی و شخص آقای حسن‌زاده شکایت می‌کنم. اگر جوابی نگیریم مطمئنا به هر جایی که نیاز باشد می‌روم و شکایت خود را مطرح می کنم تا بتوانم حقم را بگیریم. دیگر از اینکه نمی‌توانم حقم را بگیرم خسته شده‌ام. اگر دوستان این‌گونه می‌خواهند تیم‌داری کنند بهتر است کنار بروند تا برخی تیم‌های ریشه‌دار که هوادار هم دارند بیایند و با همین مشکلات مالی هم تیم‌داری کنند.

–  



دیدگاهها بسته شده است.