رشد ثبت‌نام ایثارگران در مدارس شاهد

محمدحسین کفراشی در گفت‌وگو با عرصه، در پاسخ به اینکه آیا در قانون جامع ایثارگران که اخیرا بندهایی از آن مصوب شد به مدارس شاهد اشاره ای شده است یا خیر؟ اظهار کرد: ماده ۶۷ این قانون به مساعدت بنیاد شهید اشاره دارد و بنیاد شهید موظف است به فرزندان جانبازان در آموزش و پرورش  و همچنین در دانشگاه‌ها کمک سرانه آموزشی بپردازد.

وی افزود: مدارس شاهد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه حیات می‌دهد و با توجه به ساختاری که شورا برای ما تعریف کرده است فعالیت‌هایمان پیگیری و نظارت می‌شوند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت ثبت نام در مدارس شاهد اظهار کرد: طی دوسال اخیر توانستیم پوشش جامعه ایثارگری را در مدارس شاهد افزایش دهیم و بنیاد شهید اعلام کرد که هیچ شکایتی از خانواده معظم شهدا  و ایثارگران درباره ثبت نام در مدارس شاهد نداشته‌ایم.

کفراشی ادامه داد: در واقع سامانه آنلاین را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که خانواده شهدا که دارای شرایط لازم هستند، می‌توانند ثبت نام کنند و هیچ مانعی برای آنها وجود ندارد. قبلا از ۳۷۰ هزار دانش آموز شاهد ثبت نام شده ، ۱۷۰ هزار نفر از خانواده درجه یک ایثارگران بودند اما اکنون این آمار به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است و در واقع می‌توان گفت که ۷۰ هزار نفر از  محصلان مدارس شاهد از جامعه ایثارگری هستند. در گذشته موانعی وجود داشت که تلاش کردیم این موانع را برطرف کنیم.

به گفته وی آمار ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از ۴۳ به ۷۰ درصد رسیده و نزدیک به ۷۰ درصد ورودی ها از خانواده معظم شهداء و ایثارگران و بستگان درجه دو و سه آنها هستند و در اولویت‌های بعدی فرزندان فرهنگیان و دانش آموزان موفقی که در مسابقات مختلف حائز رتبه شده اند قرار دارند در حالی که در گذشته شاهد ثبت نام های بی ضابطه بودیم.



دیدگاهها بسته شده است.