صدها پرواز تحت تاثیر اعتصاب خلبانان لوفت‌هانزا

به گزارش عرصه، این اعتصاب چهاردهمین اعتصاب در اختلاف میان اتحادیه خلبانان و شرکت لوفتهانزا است و به مدت ۲۴ ساعت از نیمه شب آغاز می شود و در پروازهای کوتاه و طولانی که از فرودگاه‌های آلمان انجام می‌گیرند، خواهد بود.

لوفت هانزا در بیانیه ای اعلام کرد شرکتهای هواپیمایی ارزان قیمت جرمن وینگز و یورو وینگز و سایر شرکتهای هواپیمایی لوفتهانزا مانند اتریش ایرلاینز، سوییس و بروکسل ایرلاینز شامل این اعتصابها نخواهند بود.

مذاکرات حقوق میان لوفت‌هانزا و اتحادیه خلبانان ماه جاری بی نتیجه ماند. دو طرف تلاش می کنند درباره قراردادهایی که تاریخ آنها به سال ۲۰۱۲ برمی گردد، توافق کنند و این اتحادیه خواستار افزایش سالانه ۳.۷ درصدی حقوق برای ۵۴۰۰ خلبان به مدت پنج سال شده است.

لوفت‌هانزا که تلاش می کند برای مقابله با رقابت فزاینده از سوی شرکتهای کم هزینه و رقیبانش در منطقه خلیج فارس، هزینه‌ها را کاهش دهد، ۲.۵ درصد افزایش حقوق را پیشنهاد کرده است که اتحادیه خلبانان می گوید عملا با عدم افزایش حقوق برابر است.

سخنگوی لوفت‌هانزا اعلام کرد این شرکت اطلاعیه اعتصاب خلبانان عضو اتحادیه را دریافت کرده و بابت مشکلاتی که از این بابت برای مسافران ایجاد خواهد شد، متاسف است.

 از سوی دیگر اتحادیه نماینده خدمه کابین در یورو وینگز در فرودگاههای دوسلدورف و هامبورگ برای افزایش حقوق ۴۶۰ مهماندار، خواستار برگزاری اعتصاب شده است. آخرین اعتصاب این اتحادیه در سپتامبر به لغو ۱۶ پرواز از ۱۸۴ پرواز برنامه ریزی شده یورو وینگز منجر شد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی یورو وینگز اعلام کرد اعلام اعتصاب غیرمنطقی بوده زیرا این اتحادیه شکست مذاکرات را اعلام نکرده است.



دیدگاهها بسته شده است.