همکاری با دیگر کشورها در حوزه آموزش‌های مهارتی به سیاست‌های کشور بستگی دارد

علی فروزش در گفت‌وگو با خبرنگار عرصه در خصوص رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای برای همکاری‌های آموزشی با کشورهای هم‌مرز، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای معمولاً در قالب تفاهم‌نامه‌ها با کشورهای جوار و هم‌مرز همکاری می‌کند که در حال حاضر نیز یک تفاهم‌نامه با اقلیم کردستان عراق وجود دارد.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور کمک به راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین همکاری در ارائه آموزش‌ها به آن‌ها منعقد شده است؛ همچنین ممکن است برخی از متقاضیان آن‌ها در مراکز داخل کشور آموزش‌های مهارتی ببینند.

مدیرکل منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ایجاد و توسعه این همکاری‌ها به سیاست‌های کلی کشور بستگی دارد، خاطرنشان کرد: دیپلماسی مهارت همراه با سیاست‌گذاران به پیش می‌رود. در این راستا با امضای تفاهم‌نامه در زمینه آموزش‌های مورد تقاضای آن‌ها همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

فروزش همچنین در خصوص عدم انطباق سطح مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در خوزستان با نیازهای بازار کار و برنامه‌های این سازمان برای کاهش این فاصله، اظهار کرد: این موضوع شاید جزو وظایف اصلی سازمان نباشد که سطح مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با نیازهای بازار کار انطباق دهد، اما در هر صورت یک دغدغه است.

وی تصریح کرد: بخشی از رویکرد سازمان در این خصوص به ارائه آموزش‌های نو و پیشرفته به فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان معطوف شده است که این آموزش‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود، اما برای سهولت کار نیز در صورتی که دانشگاه فضاهایی را در اختیار قرار دهد، با تأسیس مراکز جوار دانشگاهی، آموزش‌های مهارتی مورد نیاز دانشجویان در محل دانشگاه تعریف و ارائه می‌شود؛ در هر حال مهم آن است که بتوانیم فاصله سطح مهارت دانشجویان را از بازار کار کم کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.