پیشرفت دختران و نزول پسران در تکواندوی نوجوانان

به گزارش عرصه، یازدهمین دوره مسابقات تکواندوی نوجوانان جهان به مدت شش روز با حضور ۸۰۰ تکواندوکار از ۱۱۰ کشور به میزبانی کانادا برگزار شد، در این رقابت ها دختران ایران قهرمان جهان شدند و تیم ملی پسران نیز به مقام چهارم رسید.

این برای اولین بار بود که نوجوانان دختر ایران بر سکوی قهرمانی جهان ایستادند. پیش از این تنها یک بار در سال ۲۰۱۴ این تیم نایب قهرمان شده بود و سال های قبل از آن تیم دختران سکوی جهانی نداشت.

کسب مدال المپیک و جهانی توسط کیمیا علیزاده و قهرمانی دختران ایران در رقابت های نوجوانان جهان نشان دهنده روند رو به رشد دختران تکواندوکار ایران است.

اما در بخش پسران تیم ایران نسبت به سال های گذشته روند نزولی داشته است و امسال به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید. نوجوانان ایران در سال ۲۰۱۰ طعم قهرمانی جهان را هم چشیده اند و در سال ۲۰۱۲ نیز به عنوان نایب قهرمانی رسیدند اما این برای دومین بار در چهار سال اخیر بود که تیم پسران روی سکوی جهانی نرفته و چهارم می‌شود.

در واقع روند مدال آوری در پسران در سال های اخیر با افت و خیز همراه بوده است. در المپیک نیز مردان ایران نتوانستند آنطور که در سال های گذشته درخشیدند، مبارزه کنند و هیچ مدالی نگرفتند. حالا نیز در قهرمانی نوجوانان جهان تیمی که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد بدون کسب سکو به کار خود پایان داده است.

این نوجوانان در آینده نه چندان دور در المپیک و مسابقات جهانی ملی‌پوش رده بزرگسالان خواهند شد و امیدهای آینده تکواندو هستند بنابراین مسئولان فدراسیون باید این روند نزولی پسران ایران را بررسی کنند.



دیدگاهها بسته شده است.