آزاد سازی چند روستای جدید از لوث داعش/دستاوردهای چشمگیر حشدالشعبی


نیروهای امنیتی و حشدالشعبی عراق در ادامه عملیات موصل ضمن آزاد سازی روستاهای جدید و قطع خطوط امداد رسانی تکفیری ها، تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند.

به گزارش عرصه به نقل از النهرین، منابع عراقی از آزاد سازی روستای یرغنتی در شرق موصل از لوث داعش خبر دادند.

این منابع همچنین گزارش دادند: یگانهای لشگر نهم زرهی عراق روستای الطواجنه در محور الزاب در استان نینوا را از لوث داعش آزاد کردند و تلفات و خسارات سنگینی به تکفیری ها وارد کردند.

در همین حال این منابع به قطع جاده تلعفر-سنجار از سوی حشدالشعبی اشاره کردند و افزودند که نیروهای مردمی به نیروهای پیشمرگه در منطقه سینو ملحق شدند(در اصطلاح نظامی دست دادند).

به گفته این منابع نیروهای حشدالشعبی موفق به جدا کردن شهر موصل از دیگر شهرهای استان نینوا به طور کامل شده اند.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به آزاد سازی مرکز مخابرات در منطقه الزهور در ساحل چپ موصل که داعش از آن به عنوان یک مرکز ضد نیروهای عراقی استفاده می کرد، شدند.

این در حالی است که عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات نینوا ما داریم می آییم اعلام کرده بود که نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به ورود به منطقه الزهور و تسلط بر مسجد ذیاب العراقی و درمانگاه این منطقه شده اند.

عبدالجبار العبودی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی و حشدالشعبی به پیشروی های خود پس از آزاد سازی فرودگاه تلعفر برای قطع راه امداد رسانی داعشی ها از الرقه ادامه می دهند.

وی افزود: در جریان عملیات تاکنون روستاهای زیادی از لوث داعش آزاد شده اند. نیروهای حشدالشعبی با نیروهای پیشمرگه هماهنگ عمل می کنند و این در تعقیب کردن باقیمانده داعشی ها نقش به سزایی داشته است.



دیدگاهها بسته شده است.