رقابت نامزدهای حزب راست فرانسه در نخستین مناظره تلویزیونی


دو نامزد نهایی راه یافته به دور پایانی انتخابات راستگرایان فرانسه برای گزینش نامزد نهایی، در یک مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

به گزارش عرصه به نق از خبرگزاری فرانسه، دوئل «آلن ژوپه» با «فرانسوا فیون» ساعت ۲۲ شب گذشته در نخستین برنامه تلویزیونی این دو نامزد پس از اعلام نتایج دور نخست، آغاز شد.

در این مناظره «آلن ژوپه» که حدود ۱۶ درصد رای کمتری نسبت به «فرانسوا فیون» در دور نخست انتخابات درون حزبی کسب کرده بود تلاش کرد عقب افتادگی خود را با به چالش کشیدن اعتبار برنامه های رقیب جبران کند.

فیون و ژوپه از امروز سه شنبه نیز سفرهای استانی خود را آغاز و برای انجام سخنرانی به ترتیب به شهرهای لیون و تولوز عزیمت می کنند.

آلن ژوپه وعده داده است که در مناظره تلویزیونی روز پنجشنبه هفته جاری در یک مبارزه فرانسوا فیون را به چالش می کشد.

دور نخست رقابت های مقدماتی احزاب جمهوریخواه و راست میانه فرانسه روز یکشنبه هفته جاری با پیروزی فرانسوا فیون و آلن ژوپه خاتمه یافت.

در این رقابت علاوه بر فرانسوا فیون و آلن ژوپه، «نیکلا سارکوزی»، «برونو لو مر»، «ناتالی کوسیوسکو موریزه»، «ژان فردریک پوآسون» و «ژان فرانسوآ کوپه» به عنوان هفت نامزد این احزاب شرکت کردند که در نهایت به شگفتی حذف زود هنگام نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین فرانسه از کارزار انتخابات پیش رو منجر شد.



دیدگاهها بسته شده است.