نصف جهان تا پایان ۲۰۱۶ آنلاین خواهند شد

به گزارش عرصه به نقل از رویترز، این در حالیست بیشتر میزان این افراد در کشورهای توسعه‌یافته خواهند بود.

به گفته اتحادیه بین‌المللی مخابرات سازمان ملل، در کشورهای توسعه‌یافته جهان حدود ۸۰ درصد جمعیت از اینترنت استفاده می‌کنند اما این میزان در کشورهای در حال توسعه تنها حدود ۴۰ درصد و در جوامع کمتر توسعه یافته کمتر از ۱۵ درصد است.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات یک سازمان تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

در گزارش این سازمان آمده که در چندین کشور فقیر و دورافتاده آفریقا، تنها یکی از هر ۱۰ نفر به اینترنت دسترسی دارد. بیشتر جمعیت دور از دنیای آنلاین را زنان، سالمندان، افراد بی‌سواد، فقیر و ساکنین نواحی روستایی تشکیل می‌دهند.

در سطح جهانی، ۴۷ درصد جمعیت آنلاین هستند که هنوز به هدف ۶۰ درصدی سازمان ملل تا سال ۲۰۲۰ نرسیده است. حدود ۳٫۹ میلیارد نفر که حدود نیمی از جمعیت جهان هستند، به اینترنت متصل نیستند، اما اتحادیه بین‌المللی مخابرات پیش‌بینی کرده این اتصال تا پایان امسال برای ۳٫۵ میلیارد نفر ممکن خواهد شد.

در این گزارش آمده است: در سال ۲۰۱۶، مردم دیگر به اینترنت وصل نخواهند شد بلکه همیشه آنلاین هستند. گسترش شبکه‌های نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه یا ۳ جی و ۴ جی (۳G4G) در سراسر جهان باعث شده که افراد بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

البته کشورهای کمتر توسعه یافته حدود ۲۰ سال عقب‌تر بوده و در جایگاهی قرار دارند که کشورهای توسعه‌یافته در سال ۱۹۹۸ آن را تجربه کرده بودند. از دلایل این امر می‌توان به هزینه خدمات و کم بودن زیرساخت‌ها در مناطق روستایی و دور افتاده و همچنین قیمت بالای استفاده از تلفن همراه اشاره کرد.



دیدگاهها بسته شده است.