واکنش دو نماینده مشهد به اظهارات مطهری/ با عذرخواهی جبران کنید


دو تن از نمایندگان مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با صدور نامه های جداگانه خواستار عذرخواهی نائب رئیس مجلس از آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از انتشار خبر لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و هجمه و توهین برخی رسانه های زنجیره ای در فضای مجازی و رسانه های مکتوب نسبت به مقامات و مسئولین این استان، نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نسبت به این اقدام رسانه های زنجیره ای واکنش نشان دادند.

براساس این گزارش حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی در نامه ای به رئیس قوه قضائیه در رابطه با اتفاقات اخیر مشهد نوشت: فارغ از چرائی تصمیم دادستان محترم، سکوت دستگاه قضائی در برابر اهانت به حضرت آیت الله علم الهدی که علاوه بر دارا بودن افتخار نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، نماینده منتخب مردم در مجلس خبرگان نیز هستند، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی همچنین ضمن تقبیح و محکوم نمودن این حرمت شکنی نوشت: تذکر می دهم چنانچه اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگیرد، چه بسا حرمت شکنی نسبت به شخصیت های انقلابی مورد احترام جامعه به امری عادی و رایج تبدیل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برگزارکنندگان جلسه فوق الاشاره اظهار داشته اند که مجوز شورای تأمین را قبل از برگزاری جلسه دریافت کرده اند و همین موضوع زمینه را برای ایجاد فضای سنگین رسانه ای علیه دادستانی مشهد فراهم کرده است، افزود: با توجه به اینکه صدور مجوز از سوی شورای تأمین توسط استانداری محترم خراسان رضوی تأیید شده است، ضروری است دستور فرمایید برای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، دلایل دادستان محترم برای لغو مصوبه شورای تأمین شهرستان هرچه سریعتر توسط مسئولان محترم دستگاه قضائی به صورت روشن و صریح به اطلاع عموم برسد.

البته واکنش نمایندگان مشهد به اینجا ختم نشد و رضا شیران خراسانی دیگر نماینده مردم مشهد نیز طی نامه‌ای به علی مطهری توصیه کرد، بابت موارد خلاف واقعی که به امام‌جمعه مشهد نسبت داده است عذرخواهی کند.

وی در این نامه خطاب به مطهری نوشته است: قانون حتما محترم است، باید تلاش همگان در اجرای قانون باشد و عدم رعایت قانون قطعا آثار زیانباری دارد.

این نماینده مجلس در این نامه با بیان اینکه قانون ما برگرفته از شرع مقدس اسلام است افزود: قانون اجازه نمی دهد بدون مستندات و ادله متقن، رفتار، گفتار و یا فعل و ترک فعلی را به دیگران نسبت دهیم.

شیران خراسانی با تاکید براینکه احترام و تعظیم بزرگان و علما از آداب و سنن دینی و ملی ماست و شما که از خانواده معظم روحانیت هستید خود باید پرچم دار صیانت از این شان و منزلت باشید، تاکید کرد: نائب رئیس مجلس با عذرخواهی از نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد آنچه را که در فضای رسانه ای نسبت به وی نقل کرده جبران کند.



دیدگاهها بسته شده است.