رمان «اتاق» به روی صحنه می‌رود

به گزارش عرصه، «استیج» نوشت: رمان «اتاق» که سال گذشته راهی سینماها شد و جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را از آکادمی اسکار گرفت، قرار است روی صحنه تئاتر روایت شود.

این رمان در سال ۲۰۱۰ به قلم «اما دون‌اِهو» به نگارش درآمد و به فهرست نهایی جایزه مهم «من بوکر» راه پیدا کرد. کسب جوایز «اورنج» و کشورهای مشترک‌المنافع هم از دیگر افتخاراتی هستند که «اتاق» برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.

داستان این رمان معاصر درباره‌ی دختری است که در نوجوانی دزدیده می‌شود و چندین سال به همراه پسر هفت ساله‌اش که درکی از دنیای بیرون ندارد، ‌در یک اتاق محبوس می‌شود. «بری لارسن» و «جیکوب ترمبلی» بازیگرانی بودند که نقش این مادر و پسر را در فیلم سال ۲۰۱۵ «لنی آبراهامسون» ایفا کردند.

»لارسن» – بازیگر فیلم اقتباسی «اتاق» – جوایز رقابت‌های اسکار،‌ بفتا، گلدن گلوب و انجمن‌ بازیگران سینمایی را هم دریافت کرد. فیلم «اتاق» علاوه بر این،‌ نامزد سه جایزه اسکار دیگر از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده بود.

اقتباس نمایشی رمان «اتاق» را «کورا بیسِت» بر عهده گرفته است. این اثر از ۱۰ می تا ۳ ژوئن ۲۰۱۷ در لندن روی صحنه خواهد رفت.



دیدگاهها بسته شده است.