امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران در کشورما ایجاد نشده است


سنندج- نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران هنوزدر کشورما ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسن علوی امروز شنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان که با حضور معاون امور دولت و مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد، گفت: آمارها حاکی از نشانه های ناامید کننده ای از وضعیت اقتصاد واشتغال در جامعه ما است.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای کردستان فاقد اینترنت هستند، عنوان کرد: استان ما رتبه بیست و نهم کشور را در زمینه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد.

وی اظهارداشت: در کشورما بیش از ۲ میلیون نفر بیکار، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دارای اشتغال ناقص و یک میلیون نفر هم سرخورده نسبت به بازار کار واشتغال داریم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی آمار بیکاری در کردستان را بالغ بر ۴۰ درصد خواند و ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده حتی با وجود رشد اقتصادی تا سال ۱۴۰۰ تعداد بیکاران کشورما به ۱۱ میلیون نفر خواهد رسید.

علوی پرداخت یارانه سود تسهیلات، اعطای رایگان زمین و غیره را رانت‌زا خواند و اضافه کرد: دو اقدام مهم در کشورما شامل فراهم کردن امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران و ایجاد کارآفرینان تاکنون انجام نشده است.

وی یکی از دلایل مشکلات اقتصادی امروز کشور را ناشی از عدم تربیت کارآفرین ذکر کرد و افزود: پارک های علم وفناوری در استان هایی هم چون اصفهان در زمین هایی به مساحت بیش از ۲۰۰ هکتار مستقر شدند و این درحالی است که در کردستان چنین شرایطی را ندارند.

رئیس پارک علم وفناوری کردستان هم در این جلسه گفت: زمین ۱۵ هکتاری به پارک علم و فناوری استان اعطا شده که تا ۱۰۰ هکتار هم امکان توسعه آن وجود دارد ولذا مشکل کمبود زمین ما رفع شده است.

خالدی سعیدی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح تکاپو کارها واقداماتی هم چون تاسیس مرکز بین المللی توسعه نرم افزار، ایجاد شتاب دهنده و شهر هوشمند به ما واگذار شده است.

وی ادامه داد: در اکثر کارهایی که به ما سپرده شده همکاران دیگری هم چون سازمان یونیدو حضور دارند ولی هنوز جایگاه این سازمان برای ما مشخص نشده است.



دیدگاهها بسته شده است.