سازمان انتقال خون باید روی پای خود بایستد

به گزارش عرصه، دکتر فردین بلوچی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل انتقال خون استان با بیان اینکه برای مدیران در جمهوری اسلامی هزینه‌ها شده و باید از آنان در راستای خدمت‌رسانی به مردم استفاده شود، افزود: تمایل ما این بود که از همکاران خود برای مدیریت انتقال خون استان انتخاب کنیم، در این راستا ۵ گزینه را بررسی کردیم و نهایتاً مدیرکل انتقال خون استان انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه باید سازمان انتقال خون روی پای خود بایستد و این سازمان اقتصادی شود، ادامه داد: کاری که باید در لرستان انجام شود جمع‌آوری پلاسماست و تلاش خواهیم کرد که این استان نیز مورد ارزیابی بازرسی پلاسما قرار گیرد.

بلوچی اضافه کرد: هم‌اکنون پالایش پلاسما در کشور توسط پالایشگرهای آلمانی انجام می‌شود تا آن را به دارو تبدیل و سپس به کشور ما وارد شود.

دبیر مجمع خیرین سازمان انتقال خون  ایران با بیان این که داروهایی که از پلاسما تهیه می‌شود بیشترین میزان واردات به کشور را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با راه‌اندازی ۲ پالایشگر بزرگ در کشور به وضعیت اقتصادی سازمان انتقال خون نیز کمک بزرگی خواهد شد.

بلوچی گفت: قطعاً بحث پلاسما به وضعیت اقتصادی سازمان کمک خواهد کرد. تعرفه‌های انتقال خون نیز تعریف شده و همه این اقدامات در راستای استقلال سازمان انتقال خون ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقا و تثبیت شرایط حقوقی کارکنان سازمان انتقال خون اقدامات قابل توجهی انجام شده است، یادآور شد: پیش از این میزان دریافتی کارکنان سازمان انتقال خون بسیار متفاوت با پرسنل دانشگاه‎های علوم پزشکی بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده این مهم مرتفع شده است.

مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خاطرشنان کرد: در حال حاضر شرایط کارکنان انتقال خون و علوم پزشکی برابر و دریافتی‌ها اصلاح شده و این حرکت ارزنده باید در سطح استان‌ها نیز انجام شود.

در ادامه این جلسه دکتر عادلی، مدیرکل جدید انتقال خون لرستان نیز با اشاره به اینکه هویت ما برخاسته از منش و بخشش مردم است، بیان کرد: قطعاً حضور مردم در چرخه سلامت موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتقال خون آموزش‌محور است، افزود: سازمان انتقال خون باید جایی باشد که دسترسی مردم به آن راحت‌تر باشد.

عادلی اضافه کرد: نیاز است در ازای بخششی که مردم می‌کنند خدماتی ازجمله پمفلتی در مورد سرطان‌ها برای آگاهی‌بخشی به آنان دهیم.

مدیرکل جدید انتقال خون لرستان گفت: متأسفانه امروزه یکی از مصیبت‌هایی که گریبان‌گیر کشور شده بحث سرطان است که البته لرستان از آن مستثنی نیست. سرطان دستگاه ‌گوارش و سینه در استان زیاد است.



دیدگاهها بسته شده است.