ستاد «کلینتون»: در بازشماری آراء «ویسکانسین» مشارکت می کنیم


ستاد انتخاباتی نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از تصمیم برای مشارکت در بازشماری آراء انتخاباتی ایالت ویسکانسین خبر داد.

به گزارش عرصه به نقل از بی بی سی، ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد بازنده حزب دموکرات در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶، از تصمیم برای مشارکت در بازشماری آراء ایالت کلیدی «ویسکانسین» خبر داد.

«مارک الیاس» مشاور ستاد انتخاباتی کلینتون با تایید این مطلب که تا کنون هیچ مدرکی مبنی بر وقوع تخلف انتخاباتی یافت نشده است، تصمیم اخیر را در راستای پاسخگویی به ۶۴ میلیون آمریکایی که به کلینتون رای داده اند، امری ضروری توصیف کرد.

گفتنی است که بازشماری آراء در ویسکانسین به درخواست «جیل استین» نامزد حزب سبز آمریکا صورت می گیرد حال آنکه وی به دنبال بازشماری آراء  در دو ایالت کلیدی «میشیگان» و «پنسیلوانیا» نیز هست.

اگرچه بازشماری آراء می تواند در نهایت به نفع کلینتون تمام شود، ۱۰ رای الکترال ایالت ویسکانسین به تنهایی نمی تواند نتیجه انتخابات هشت نوامبر را تغییر دهد و وی برای دگرگون کردن سرنوشت خود به مجموع ۱۶ رای الکترال میشیگان و ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا محتاج است- امری که تحقق آن چندان آسان نیست.

اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا بازشماری آراء ایالت ویسکانسین را امری مضحک خواند.

وی در این باره گفت: این موضوعی مضحک است. مردم حرف خود را زده اند و انتخابات دیگر تمام شده است.



دیدگاهها بسته شده است.