ماجراجویی فناورانه با زیردریایی فوق مدرن ۳ نفره / عکس

فناوری اطلاعات > سخت افزار – اورتگا؛ ماشین لوکس زیردریایی است که با استفاده از فناوری فوق پیشرفته نیروی دریایی برای ماجراجویی طراحی‌شده است.

به گزارش عرصه، مهندسی هلندی با دو موتور قدرتمند الکتریکی برای حرکت روی آب و زیرآب در کنار سیستم تنفسی برای سرنشینان و سیستم ناوبری HUD تعریف شده است.

رادار و نویگیشن صوتی، سنجشگر مغناطیسی/Magnometer، سونار/Sonar (فاصله‌یابی صوتی)، دوربین‌های تصویربرداری دمایی یا ترموگرافی (تصویربرداری فروسرخ) و پردازنده پشتیبانی فرورونده تا عمق ۹۵ متری از دیگر ابزار نصب‌شده روی آن است.

مختصات دریایی آن به شرح زیر است:

محدوده ۶۰ مایل دریایی / شعاع نور ۴۵ اینچ / طول: ۲۳۶ اینچ / سرعت در سطح: ۹ گره دریایی / سرعت در عمق آب: ۱۱ گره دریایی / فضا برای ذخیره‌سازی به‌اندازه ۲۵۰ لیتر معادل ۶۶ گالن

نکته جالب مجهز بودن زیردریایی به سیستم سوخت منحصربه‌فرد است که با امن‌ترین استاندارد ساخته‌شده و در جلوی زیردریایی نصب می‌شود. هرکدام از بسته‌های سوخت تعریف‌شده شامل ۳۷۸ سلول سوختی به وزن ۳۲ کیلوگرم و تولید انرژی معادل ۴٫۶ کیلووات است که روی آن نصب‌شده و با سیستم BMS مدیریت می‌شود. نقل و حمل باتری با هواپیما و نصب سریع روز زیردریایی با حجمی معادل ۱۵ لیتر از ویژگی‌های باتری است.

مدل MK.1B و MK.1C طراحی‌شده اما هزینه ساخت اعلام‌نشده است.

اورتگا مدل بدون تجهیزات تهاجمی و جنگی طراحی کرده و البته نمونه جنگی آن نیز ساخته خواهد شد.

۵۶۵۶



دیدگاهها بسته شده است.