آماده‌باش ۱۷۷ پایگاه اورژانس جهت خدمات‌دهی به زائران امام رضا(ع)

رضا وفایی‌نژاد در گفت‌وگو با عرصه، گفت: در استان خراسان رضوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و تربت جام در مجموع ۱۷۷ پایگاه شامل ۷۶ پایگاه شهری و ۱۰۱ پایگاه جاده‌ای به صورت ۲۴ ساعته به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: در مجموع لجستیک ما، ۱۹۱ آمبولانس فعال، ۵ اتوبوس آمبولانس و ۲ بالگرد در سطح استان خدمات اورژانسی ارائه می‌دهند.

مدیر فوریت‌های پزشکی مشهد گفت: از مجموع ۵۴ بیمارستان در سطح استان ۳۲ بیمارستان در شهر مشهد و ۲۲ بیمارستان در سایر شهرهای استان خدمات بستری انجام گرفته و به تمامی زائرانی که با فرم ارجاع از طرف پزشکان به بیمارستان شوند، خدمات پزشکی و بستری رایگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اورژانس ۱۱۵ استان خراسان رضوی از تاریخ ۲۷ آبان تاکنون، تعداد ۱۸۷۷۰ ماموریت انجام داده است، افزود: از این تعداد ماموریت، ۱۵۱۶ مورد تصادفی با انتقال ۱۳۳۰ نفر به بیمارستان و درمان سرپایی ۱۸۱ نفر و تعداد ۱۷۲۵۴ ماموریت غیرتصادفی با انتقال ۷۸۲۸ نفر به بیمارستان و درمان سرپایی ۸۷۳۰ صورت گرفته است.

وفایی‌نژاد افزود: در روزهای اربعین و شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و در روز شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های ویژه اسقرار آمبولانس‌ها در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی را داریم به نحوی که علاوه بر ۴۱ پایگاه شهری در ۲۳ نقطه در مشهد آمبولانس‌های اورژانس در محورهای منتهی به حرم مطهر جهت خدمت به زائران مستقر هستند.

وی در پایان گفت: ستاد هدایت عملیات بحران و مرکز eoc نیز به صورت شبانه‌روزی در صورت اتفاقات احتمالی فعال است.



دیدگاهها بسته شده است.