بازدید ۱۴۵ هزار زائر از یادمان‌های دفاع مقدس بانه

به گزارش عرصه، سرهنگ مصطفی سلیمانی با اشاره به سفرهایی که در قالب کاروان‌های راهیان نور به یادمان‌های دفاع مقدس این شهرستان بانه انجام شده است توضیح داد:  از اردیبهشت ماه سال جاری تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۱۴۵ هزار زائر در قالب کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های شهدای غریب و گمنام سیران‌بند و یادمان کربلای ۱۰ در بوالحسن بانه بازدید کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد زائر، ۸۵ هزار نفر آنان از یادمان سیران بند بازدید کردند. امسال ۶۰ هزار زائر هم در یادمان بوالحسن حضور یافتند که این آمار در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

فرمانده سپاه شهرستان بانه خاطرنشان کرد: بازدید این تعداد زائر از یادمان‌های دفاع مقدس بانه در قالب کاروان‌های راهیان نور است که بیشتر از استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، همدان و استان یزد بوده است و علی رغم این کاروان‌های سازمان یافته، بیش از ۱۱ هزار نفر هم به‌صورت آزاد و با خودروهای  شخصی خود از محل این یادمان‌ها در سیران بند و بوالحسن دیدن کرده‌اند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد:همچنین ۴۰ زائر خارجی از دانشگاه کراچی پاکستان در یادمان‌های دفاع مقدس بانه طی سال جاری حضور یافتند. شهرستان بانه به واسطه داشتن یادمان‌های دفاع مقدس در سیران بند و بوالحسن سالانه پذیرای خیل عظیمی از کاروان های راهیان نور به این شهرستان است به‌طوری‌که طی چند سال اخیر از کشورهای خارجی نیز زائرانی از این یادمان ها دیدن کرده‌اند.

سلیمانی در ادامه  به کاروان های راهیان نور دانش‌آموزی این شهرستان نیز پرداخت و گفت: هرساله از اوایل مهر ماه تا پایا آبان‌ماه  دانش‌آموزان کردستانی در قالب کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی  از یادمان‌های سیران بند و بوالحسن در  بانه دیدن می‌کنند که امسال سهم شهرستان بانه در حوزه کاروان های راهیان نور دانش آموزی استان کردستان  ۵۵۰۰ نفر بود.

وی در پایان گفت: امسال دانش‌آموزانی از بیجار، سقز، دیواندره و خود بانه از مناطق عملیاتی این شهرستان در سیران بند و بوالحسن بازدید کرده‌اند. بی شک راهیان نور فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر چهره فرهنگی بانه و همچنین رشد اقتصادی این شهرستان خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.