تست اینترنت ۴G در هواپیماهای اروپا با کمک اینمارست و دویچه تله کام

فناوری اطلاعات > اینترنت – اینمارست، دویچه تله کام، نوکیا و تالس فرانسه؛ چهار کمپانی هستند که اینترنت ۴G پرسرعت را به داخل هواپیماهای مسافری اروپا می‌برند و قرار است به زودی تست سرعت را با ویدئو کنفرانس دوطرفه انجام دهند.

به گزارش عرصه، کمپانی‌های مذکور آماده اولین تست اینترنت پرسرعت داخل هواپیماهای در حال پرواز روی خطوط انگلیس برای شبکه هوایی اروپا / EAN شده‌اند.

ماهواره ژئو باند اس اینمارست به ۳۰۰ برج مخابراتی ۴G دویچه تله کام با ۲۸ منطقه اروپا در هوا متصل شده‌اند.

تجهیزات داخل هواپیمای تالس برای اتصالات امن در کنار تجهیزات زمینی دویچه تله کام و نوکیا به شبکه EAN وصل می‌شوند تا اینترنت پرسرعت را برای مسافران به ارمغان آورد.

تست اولیه دو طرفه با ویدئوکنفرانس تحت شبکه LTE EAN تعریف‌شده است.

گفته می‌شود تجارت اینترنت داخل هواپیما در سال ۲۰۲۰ به ۱ میلیارد دلار در سال می‌رسد و بر اساس پیش بینی‌های اینمارست نیمی از مسافران تا سال ۲۰۲۲ در هواپیما به اینترنت پرسرعت وصل خواهند شد.

در فاز اول پهنای باندی معادل ۵۰ گیگابیت بر ثانیه برای این کار در نظر گرفته شده تا عین سرعتی که در زمین است، در هوا نیز عرضه شود.

اتصالات LTE زمینی با هوایی کاملاً فرق دارد، چراکه باید بر اساس سرعت ۱۲۰۰ کیلومتری هواپیما شعاعی معادل ۱۵۰ کیلومتر تحت پوشش ماهواره به‌صورت هم‌زمان قرار گیرد تا اتصالات ۴G در هواپیما جواب دهد.

از سپتامبر ۲۰۱۵ که پروژه آغازشده است تجهیزات در حال نصب و راه‌اندازی است و اولین تست واقعی در اواسط ۲۰۱۷ انجام خواهد شد.

۵۶۵۶



دیدگاهها بسته شده است.