نامزد حزب سبز آمریکا خواهان بازشماری دستی آرای ایالت ویسکانسین شد


نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری ٱمریکا اعلام کرد که درخواست بازشماری دستی سه میلیون آراء ایالت ویسکانسین را به یک قاضی دادگاه استیناف ارائه می کند.

به گزارش عرصه به نقل از وبگاه خبری «کانزاس استار سیتی»، «جیل استین» نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که درخواست بازشماری دستی سه میلیون آراء ایالت ویسکانسین را به قاضی استیناف بخش «دین» ارائه خواهد کرد.

گفتنی است که این درخواست نامزد حزب سبز به دنبال رد درخواست وی از سوی کمیسیون انتخابات ارائه خواهد شد.

استین با انتشار یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که وی درخواست بازشماری دستی آراء ایالت ویسکانسین را به قاضی استیناف بخش «دین» ارائه خواهد کرد؛ فرآیندی که پرهزینه تر و طولانی تر از روند مرسوم برای بازشماری آراء خواهد بود.

درخواست بازشماری دستی آرای ایالت ویسکانسین دربردارنده یک استشهادنامه به قلم «جی. آلکس هالدرمن» متخصص علوم کامپیوتری در دانشگاه میشیگان است که بیان می کند بازشماری دستی آراء تنها راه ممکن برای تشخیص وقوع یک حمله سایبری با هدف تأثیرگذاری بر نتایج است. هالدرمن توضیح می دهد که سوابق ذخیره شده در وسایل رأی گیری الکترونیکی ممکن است طی یک حمله سایبری دستکاری شده باشند.

«مایک هاس» سرپرست کمیسیون انتخابات ایالت ویسکانسین اظهار داشت که ماهیت غیرمتمرکز سیستم رأی گیری در ایالت ویسکانسین و این واقعیت که تجهیزات مورد بازرسی به اینترنت متصل نبوده اند، امکان تعیین وقوع یک حمله گسترده را دشوار می سازد.

«مارک تامسن» رئیس کمیسیون انتخابات ایالت ویسکانسین قاطعانه از نظام انتخاباتی این ایالت دفاع می کند و می گوید که مطمئن است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از بازشماری آراء، نامزد برنده خواهد بود.

شایان ذکر است که مطابق نتایج غیررسمی، ترامپ با اختلاف ۲۲۱۷۰ رأی «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات خود را شکست داده است.

استین امیدوار است که برای تأمین هزینه بازشماری دستی آراء در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا- ایالات کلیدی برای تعیین احتمال هک شدن نتایج انتخابات- حدود هفت میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کند. 

نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری در ایالت ویسکانسین نشان می دهند که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا ۱۴۰۴۰۰۰ رأی، هیلاری کلینتون ۱۳۸۱۸۲۳ رأی،‌ جیل استین ۳۱۰۰۰ رأی و دی لا فونته ۱۵۱۴ رأی کسب کرده اند.

گفتنی است که پیروزی دونالد ترامپ در ایالت ویسکانسین نخستین پیروزی یک نامزد جمهوریخواه در این ایالت از سال ۱۹۸۴ بشمار می رود.



دیدگاهها بسته شده است.