بحران سوریه و اوضاع حلب محور گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان


روسای جمهور روسیه و ترکیه طی تماسی تلفنی که سومین نوع خود ظرف یک هفته اخیر است بحران سوریه از جمله اوضاع حلب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش عرصه به نقل از روسیا الیوم، دفتر مطبوعاتی کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی طی گفتگویی تلفنی بحران سوریه از جمله اوضاع حلب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کرملین همچنین افزود که پوتین و اردوغان روابط ترکیه و روسیه از جمله تماس های دوجانبه در زمینه های مختلف طی آینده نزدیک را بررسی کردند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که روسای جمهور دو کشور به صورت تلفنی اوضاع حلب را مورد بررسی قرار داده و بر سر تسریع تلاش ها برای توقف درگیری ها و رساندن کمک های انسانی به غیرنظامیان به توافق رسیدند.

از سوی دیگر رئیس جمهور روسیه حادثه کشته شدن چندین کودک در پی وقوع آتش سوزی داخل یک خوابگاه دخترانه در استان «آدانا» در جنوب ترکیه را به اردوغان تسلیت گفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی روز شنبه نیز در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داده بودند.



دیدگاهها بسته شده است.