انوشیروانی: حکم مشاوره نصیرشلال تشریفاتی نیست/ رکورد ورودی پایین، به درد ما نمی‌خورد

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با عرصه درباره انتخاب وحید ربیعی و نواب نصیر شلال به عنوان مربی و مشاور خود بیان کرد: من  و ربیعی از سال گذشته با هم در تیم ملی جوانان کار کردیم، ربیعی به دلیل سال‌ها بودن در اردوهای تیم ملی و در کنار مربیان و تحصیلاتی که دارد باعث شده برای ما قابل اعتماد باشد. از لحاظ اخلاقی هم فرد مناسبی است و می‌توانیم به راحتی در کنار هم کار کنیم.  نواب هم تازه از دنیای قهرمانی جدا شده  و فکرش خوب کار می کند. با توجه به شرایط به روزی که دارد او را انتخاب کردم  تا در کنار هم هدایت تیم ملی را به نحو احسن انجام دهیم.

انوشیروانی در مورد اینکه شاید به نظر برسد حکم مشاوره برای نصیر شلال بیشتر جنبه تشریفاتی دارد، تصریح کرد:  نه این طور نیست. نصیر شلال همیشه در کنار ما است و کمک خواهد کرد . نظر ما بر این است که تمرکز خود را بر روی برنامه‌ریزی بگذارد و با توجه به تجربیاتی که دارد به ما در راستای هدایت صحیح تیم ملی مشاوره بدهد. از طرفی بین نفرات اصلی تیم  و نصیرشلال رفاقتی وجود دارد و مطمئناً با کمک یکدیگر می‌توانیم برنامه های تیم ملی را پیش ببریم.

 سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره اینکه کادرفنی جوان باید چه نتایجی می‌گیرد و آیا این موضوع او را نگران نمی‌کند، تاکید کرد: در المپیک هم کادر تیم ملی جوان بود. اعتقاد من بر این است کادر جوان به روزتر است و در مقاطعی باید ریسک کنیم و به جوان‌ها میدان بدهیم زیرا به نفع آینده وزنه‌برداری است و شاهد رشد و شکوفایی در زمینه مربیگری خواهیم بود.

او در مورد تعیین رکورد های ورودی تیم ملی و اینکه این رکورد بالا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شاید این رکورد ها به نظر زیاد باشد اما ما باید براساس شواهد  و مستندات زندگی کنیم. این رکوردها قرار داده شده تا انگیزه‌ها را بالا ببریم. اعتقاد من بر این است، فردی که به عنوان ملی‌پوش انتخاب می شود باید جزو نفرات اول  و دوم آسیا باشد.  وزن ۱۰۵ کیلوگرم را مثال می‌زنم که رکوردهایش در المپیک پیشرفت چشم‌گیری داشت و رکوردهای مجموع آن برای کسب عنوان از ۴۲۵ کیلوگرم به بالا بود. ما در وزن ۱۰۵ کیلوگرم برای ورودی تیم ملی رکورد ۴۰۰ کیلوگرم را در نظر گرفتیم که رکورد نفر ششم، هفتم المپیک است . فکر می‌کنیم فردی که با رکورد مجموع ۴۰۰ کیلوگرم در اختیار تیم ملی گذاشته می‌شود را در ۷-۸ ماه بتوانیم به ۲۵ کیلوگرم افزایش رکورد برسانیم .

 او ادامه داد: البته این رکوردهای ورودی برای نفرات اصلی تیم ملی  و کسانی که در اردو های تیم ملی سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بودند، نیست اما کسانی که بیرون از تیم ملی هستند و ذهنیت حضور در آن را دارند باید رکوردهایشان هم در خور تیم ملی باشد. من در مورد نوجوانان و جوانان بحث نمی کنم چون آنها جای رشد دارند اما بحث بزرگسالان فرق دارد و وزنه برداران  باید بدانند به سادگی نمی توانند در تیم ملی حضور داشته باشند چون هدف کسب مدال و قهرمانی است نه اینکه فقط نفراتی را به اردو بیاوریم.

انوشیروانی همچنین گفت: اگر رکورد های ورودی را  پایین تر بگذاریم  به درد ما نمی خورد زیرا فرصت آنچنانی نداریم که فردی با رکوردمجموع  370-380 کیلوگرم وارد تیم ملی می‌شود را به رکورد مجموع ۴۲۵ یا ۴۳۰کیلوگرم برسانیم . اگر بتوانی وزنه‌برداری که رکورد مجموع‌اش اندازه نفر ششم المپیک  است را به حدی برسانیم که برای مدال رقابت کند، فکر می کنم کار بزرگی انجام داده ایم. البته در کنار آن اگر برنامه‌های خود را خوب اداره کنیم می توانیم جوانگرایی هم داشته باشیم و برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ نفراتی را آماده کنیم که به درد تیم ملی بخورند و مدال بگیرند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به دعوت دوباره از مجید عسگری که در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ نتیجه نگرفت ، تاکید کرد: عسگری پتانسیل خوب و بدن قوی دارد، سن زیادی هم ندارد و در اوج قدرت است بنابراین باید به امثال او فرصت داد. این وزنه‌بردار در مسابقات آسیایی ۲۰۱۵ وزنه های خوبی زد اما در مسابقات جهانی به دلیل دیر صادر شدن ویزایش، بهم ریخت و از شرایط ایده‌آل دور شد. برنامه ما این است به وزن ۶۹ کیلوگرم بیاید. حتی ممکن است در مراحل بعدی اردو نفرات دیگری را که به نظر خیلی ها نمی‌توانند نتیجه بگیرند را دعوت کنیم. به هر حال در کنار جوانگرایی ، باید از تجربیات کسانی که سالها بر رویشان سرمایه گذاری شده و میدان دیده هستند، استفاده کرده و برای اعتلای نام ایران تلاش کنیم.

او در مورد اینکه در مرحله بعدی اردوی تیم ملی  چه تعداد وزنه بردار اصلی اضافه می شوند، گفت: اولین مرحله اردوی ما سه هفته است. در کل حدود ۲۲ نفر خواهیم داشت که تقریبا هشت نفر کنار می روند البته این به معنی خط خوردن نیست و می توانند در خانه تمرینات خود را ادامه دهند و با رسیدن به رکورد های لازم دوباره به تیم ملی برگردند. ما سه مسابقه قهرمانی آسیا، بازی های کشور های اسلامی و جهانی را پیش رو داریم که سعی می کنیم ۱۴ نفر را حفظ کنیم تا با پیاده کردن برنامه ، تیم قدرتمندی را برای سال ۲۰۱۷ آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که برنامه اش برای نفراتی مانند سعید علی حسینی که نمی تواند به اردو بیاید یا محمدپور که مصدوم بوده، چیست، تصریح کرد: نه تنها علی حسینی بلکه هر کسی که بتواند به تیم ملی کمک کند را مطمئنا زیر نظر داریم .اطلاع دارم که علی حسینی تمرینات خود را خوب انجام می دهد البته به دلیل محدودیت های قانونی امکان حضورش در اردوی تیم ملی نیست اما زمانش که برسد از پتانسیل او هم به نحو احسن استفاده خواهیم کرد. محمد پور نیز به تازگی کار با وزنه ر آغاز کرده  و با او در ارتباط هستم . او باید به این اعتماد به نفس برسد که می تواند در تمرینات زیر وزنه های سنگین برود مطمئنا اگر این اتفاق بیفتد باتوجه به جنگندگی و پشتکاری که دارد می توان به او اعتماد کرد و فرصت داد.

 انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری اردوی خارج از کشور را هم مدنظر دارد، گفت: فعلا باید دید شرایط به چه شکل است . وزنه برداری با وجود نتیجه خوبی که در المپیک گرفت اما از لحاظ مالی در مضیقه است . فدراسیون هم در حالی که مشکلات مالی فراوان داشت اما تیم ملی را در تمام رده ها حمایت کرد و سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت امیدوارم توجه به وزنه برداری بیشتر شود تا شاهد درخشش دوباره آن باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.