تاکید استاندار خراسان رضوی بر میزبانی شایسته از جام تختی

به گزارش عرصه، رسول خادم صبح امروز(یکشنبه) در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که شهر مشهد ظرفیت و زیرساخت های خوبی برای میزبانی مسابقات بین المللی دارد، افزود: جام تختی یکی از معتبرترین مسابقات بین المللی کشتی دنیا است که برگزاری این مسابقات با حضور بیش از ۴۰ تیم واقعا کار سخت و سنگینی است. این در حالی است که مشهد مقدس در گذشته نشان داده که می تواند میزبانی چنین مسابقاتی را بر عهده بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: مسابقات جام تختی در رشته های آزاد، فرنگی و پهلوانی برگزار می شود. رقابت ها نیز به صورت تیم به تیم است که میزبانی در مشهد فرصت خوبی است که استان خراسان رضوی می تواند سه تیم در هر رشته داشته باشد.
وی با بیان این که برترین تیم های جهان در این مسابقات حضور دارند، افزود: پیش بینی ما این است که ۳۰ تیم خارجی در این رقابت ها حضور پیدا کنند که در مجموع سه رشته آزاد، فرنگی و پهلوانی ممکن است ۴۵ تیم به رقابت بپردازند.
رسول خادم همچنین در ادامه به برگزاری مسابقات پهلوانی قهرمانی کشور به میزبانی مشهد خبر داد و گفت: مشهد جایگاه خوبی در رشته پهلوانی دارد و همچون گذشته مسابقات خوبی در سطح ملی برگزار کرده است که دی ماه امسال نیز قرار است، مسابقات کشتی پهلوانی در مشهد برگزار شود که امیدواریم مسئولان استان همکاری خوبی در برگزاری مسابقات داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه به جایگاه خوب کشتی مشهد در گذشته در کشور اشاره کرد و گفت:کشتی مشهد در گذشته جایگاه خوبی در کشور داشته و به عنوان قطب کشتی عنوان می شد اما امروز شرایط خوبی ندارد.
علیرضا رشیدیان افزود: هر چند که استعداد های خوبی در این استان وجود دارد اما مربیان و مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا استعدادها را شناسایی و آنها را تحت پوشش قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: بعضی رشته های ورزشی در برخی استان ها ریشه دارد که کشتی هم در خراسان رضوی جایگاه خاصی دارد که باید بیشتر به آن توجه شود.
رشیدیان در ادامه با تشکر از فدراسیون کشتی که میزبانی مسابقات جام تختی را به مشهد واگذار کرد، اظهار کرد: مشهد ظرفیت های خوبی برای برگزاری مسابقات بین المللی دارد که در این زمینه نیز باید بتوانیم از سرمایه های مردمی و همه پتانسیل شهر به نحو احسن استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: این مسابقات با توجه به این که قرار است در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شود، باید با کیفیت و در شان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد و امیدوارم بتوانیم میزبان خوبی برای تمام تیم ها باشیم تا یادگاری خوبی از این استان داشته باشند.
لازم به ذکر است در این دیدار محمود یعقوبی رییس هیات کشتی خراسان رضوی و صبوریان مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشتند و طی صحبت هایی بر ظرفیت و زیر ساخت های مناسب مشهد مقدس تاکید کردند.



دیدگاهها بسته شده است.