دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با معاون وزیر ارتباطات روسیه

به گزارش عرصه، علی زرافشان در حاشیه دیدار با معاون وزیر ارتباطات روسیه با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات طی دو دهه گذشته در وزارت آموزش و پرورش ارائه شد اظهار کرد: فعالیتهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در روسیه نیز وجه اشتراکات زیادی با ما داشت.

وی افزود: فناوری اطلاعات یک حوزه میان رشته‌ای است و این امر اقتضا می‌کند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. ما در آموزش و پرورش تخصص تعلیم و تربیت را داریم و شرکت ها دارای تخصص آی تی هستند. در آموزش و پرورش بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مبتنی بر آی تی را توسط بخش خصوصی فعال انجام می دهیم و مدیریت امر در داخل وزارتخانه انجام می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش  و پرورش با بیان اینکه در این جلسه تبادل اطلاعات و تجربیات صورت گرفت و قرار شد تا این جلسات در حوزه‌های تخصصی ادامه پیدا کنند گفت: در روسیه مسابقاتی تحت عنوان “کدینگ” برگزار می شود و ما اعلام آمادگی کردیم تا دانش آموزان برگزیده ما بتوانند در سومین دوره آن شرکت کنند. در ایران نیز مسابقات برنامه نویسی و ربوکاپ دانش آموزی برگزار می شود و حاضر هستیم دانش آ«وزان روسی را نیز وارد این مسابقات کنیم.

زرافشان با اشاره به گفت‌وگوهای صورت گرفته پیرامون مهندسی و تهیه نرم افزار آموزشی در این دیدار عنوان کرد: بسیاری از سامانه‌هایی که در روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد در ایران نیز تهیه و استفاده می شوند که از جمله آنها می‌توان به سامانه سناد، سامانه نیروی انسانی و شبکه رشد دانش آموزی اشاره کرد.  



دیدگاهها بسته شده است.