طاهریان: واترپلو ایران توانایی موفقیت در بازی‌های آسیایی را دارد

به گزارش عرصه، سیروس طاهریان درباره کسب مقام چهارمی واترپلوی ایران در قهرمانی آسیا اظهار کرد: فراموش نکنیم که ما سالیان سال در این مسابقات حضور نداشتیم و با ترکیب جدیدی وارد این مسابقات شدیم. آخرین بار در انتخابی المپیک با یک سری نتایج متفاوت چهارم شدیم و این بار هم با ترکیب جوان شده ای در قهرمانی آسیا بازی کردیم و در رده بندی پا به پای چین پیش رفتیم. این یعنی عملکرد تیم ملی در مجموع رو به پیشرفت بوده است.

مدیر فنی تیم های ملی واترپلو با اشاره به هدف گذاری برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ خاطرنشان کرد: تا بازی های آسیایی دو سال زمان داریم. زمانی که فیناترافی در تهران برگزار شد، افرادی در تیم ملی گرد هم آمده بودند که با توجه به شرایط برای مقطع کوتاهی دعوت شدند. ما بعد از آن مسابقات برای بازی های آسیایی درخواست مربی کردیم. متاسفانه دو دوره در بازی های آسیایی شرکت نکردیم و در این دوره قطعا به دنبال کسب مقام هستیم.

وی با بیان اینکه کسب مدال در یک بخش وابسته به بازیکن و مربی و بخش دیگر به فدراسیون، مسئولان کمیته و وزارت بستگی دارد خاطرنشان کرد: می توانم بگویم شروع حرکت واترپلوی ایران خیلی خوب بوده و از این به بعد با حمایت مسئولان ورزش باید این شروع خوب ادامه داشته باشد. مسئولان باید از بازیکنان حمایت کنند همچنین از نظر برنامه ریزی و اردوهای برون مرزی و مسائل مالی، تیم را حمایت کنند تا شاهد یک موفقیت بزرگ در بازی های آسیایی باشیم.

سیروس طاهریان در مورد عملکرد چیریچ سرمربی تیم ملی نیز گفت: اینکه بگوییم ما قبل از چیریچ هم چهارم بودیم و با هر مربی که به قهرمانی آسیا می رفتیم باز هم نتیجه همین بود، اصلا درست نیست. چرا این صحبت ها قبلا مطرح نمی شد؟ نمی خواهم بگویم مربیان ما توانمند نیستند اما امروز کسی را به ایران آوردیم که بتواند واترپلوی کشور را به سمتی ببرد که تیم های دیگر بتوانند روی آن حساب باز کنند. ما این توانمندی را داریم که در بازی های آسیایی موفق شویم. این که بگوییم چیریچ نتوانسته کاری کند، حرف غیر کارشناسی است. چیریچ تغییرات و انگیزه ای در جوانان ایجاد کرده است ما دو سال فرصت داریم تا بهتر شویم. در دو مسابقه با قدرت های آسیایی جنگیدیم و اکنون توانستیم خودمان را به آن ها برسانیم.

طاهریان درپاسخ به برخی انتقادها از داشتن چند مسئولیت در واترپلوی ایران گفت: من این نقدها را به خودم وارد نمی دانم. تا کنون هر جا کمکی از دستم برآمده با جان و دل برای این رشته انجام داده ام. این حرف ها غیر منطقی است زیرا امروز شاهد هستیم که چرخه واترپلو خیلی خوب می چرخد. مدیریت فنی تیم ملی و مدیریت استخر مشکلی ندارد. اما اگر نقصی وجود دارد، بیایند و آن را مطرح کنند. اگر هم فردی بهتر می تواند کمک کند، جلو بیاید. مطمئن باشید ما به او دست برادری می دهیم اما این که فقط پا روی پا بیاندازیم و نسکافه بخوریم و تخریب کنیم اصلا درست نیست.

وی در پایان سخنان خود افزود: انتقاد برای هر کار لازم است اما انتقادی که در جهت پیشبرد منافع ملی باشد، اینکه در جهت منافع شخصی انتقاد کنیم و اگر من نوعی نباشم فکر کنیم چرخ نمی چرخد، درست نیست. همه باید دست به دست هم دهند تا تیم ملی ایران در دو سال آینده تیم نتیجه خوبی بگیرد.



دیدگاهها بسته شده است.