تحصیل ۱۶۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور

به گزارش عرصه، دکتر «محمدعلی فقیه» در نشست ستاد شاهد و ایثارگران استان ایلام بیان کرد: در حال حاضر بیشترین آمار تحصیل‌کنندگان شاهد مربوط به دانشگاه‌ها است، چراکه بیشترین تعداد فرزندان شاهد با ۱۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل و ۶۰ هزار نفر در مرحله دانش‌آموزی هستند.

وی تعداد بیش از دو هزار نفر از خانواده ایثارگر و شاهد را عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: هفت‌هزار نخبه از خانواده شاهد و ایثارگر در حال تحصیل هستند که علاوه‌بر اینکه ممتاز تحصیلی‌اند، در حوزه‌های پژوهشی، اختراع، مقالات بین‌المللی هم فعالیت دارند. اینها فرزندان همان کسانی هستند پدران‌شان در راه خدمت به کشور شهید شدند و اکنون نیز بر حسب احساس وظیفه در جهاد علمی حضور دارند و در کلوپ‌های محدود جهانی در حوزه هایتک، تکنولوژی‌های برتر مانند نانو، سلول‌های بنیادی و هسته‌ای حضور پررنگی دارند به نحوی که دشمن را به تکاپو انداخته است تا جلوی آنها را بگیرند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: طبق شاخص‌های آموزش و پرورش، ۵۵ درصد دانش‌آموزان در حال تحصیل جزو ممتازین هستند و به نسبت حضور در محیط‌های دانشگاهی و عالیه این میزان به ۲۰ تا ۲۵ درصد در مقاطع مختلف علمی و دانشگاهی می‌رسد. وقتی خدمات ویژه در قالب طرح شاهد به جامعه ایثارگری داده می‌شود انتظار آن می‌رود ۱۰ درصد آنان جزو ممتازین باشند.البته باید برنامه‌ریزی‌های آتی به شکلی باشد که همه‌ی فرزندان ایثارگر و شاهد جزو ممتازین قرار گیرند.

«فقیه» یکی از چالش‌های عمده مطرح را مسئله بودجه و شهریه  عنوان کرد و گفت: بودجه بحثی درون سازمانی نیست که بتوانیم آن را حل کنیم اما این مسئله مربوط به کلیت دولت بوده و براساس درخواست‌های بنیاد و اعلام نیازها بودجه، دولت براساس نیازها تامین بودجه خواهد کرد.



دیدگاهها بسته شده است.