خسارت های سرسام آور جنگ یمن/از گفتگوهای داخلی یمن استقبال می کنیم


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یمن همچنان قربانی سوءنیت عربستان سعودی است و امروز یک سال و نیم است که از آغاز تجاوز آن رژیم به یمن می گذرد و آمار هزینه های این جنگ بسیار سرسام آور شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت ملی نجات یمن و درخواست رئیس شورای عالی سیاسی آن کشور از کشورهای دوست و دیگر کشورها دال بر به رسمیت شناختن دولت جدید یمن چیست؟ اظهار داشت: موضع ایران در خصوص توقف خشونت و ادامه رایزنی ها و نشست ها میان گروه های داخلی یمنی روشن است و ما از این امر استقبال می کنیم و امیدواریم که آنها بتوانند خودشان بدون دخالت خارجی دور یک میز بنشینند و در خصوص مشکلاتشان به رایزنی بپردازند و نهایتا به یک تفاهم جامع برسند که یمن را از وضعیت موجود خارج کنند.

وی با اشاره به سپری شدن بیش از یک سال و نیم از تجاوز سعودی ها به این کشور افزود: یمن متاسفانه قربانی سوءنیت های عربستان سعودی شده است و آل سعود امروز اوضاع را به حد زیادی طولانی و پیچیده کرده و آمار خسارت های مادی و معنوی این جنگ بسیار سرسام آور است.

قاسمی ادامه داد: ما امیدوار هستیم که یمنی ها از طریق نشست و رایزنی های همه گیر و همه جانبه میان گروه های داخلی بتوانند راهی اساسی و بلندمدت برای خروج آن کشور از بحران حاصل کنند، توقف خشونت و ایجاد فضای مناسب برای یک روند دموکراتیک که کشورهای منطقه ما به شدت به آن نیاز دارند امری است که انتظار می رود این گروه ها انجام دهند.



دیدگاهها بسته شده است.