دغدغه‌های متولیان آموزش عالی و عمومی ایلام برای فرزندان شاهد و ایثارگر

به گزارش عرصه، دکتر «محمد علی‌اکبری» – رییس دانشگاه ایلام در نشست ستاد شاهد و ایثارگر که با حضور دکتر فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد:خوشبختانه جامعه‌ی ایثارگر در عرصه‌های علمی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌اند به نحوی که بسیاری از برگزیدگان دانشگاه از این جامعه هستند.

وی گفت: هرچند جامعه‌ی دانشگاهی هم مانند دیگر بخش‌های کشور از کمبود اعتبار مصون نمانده است اما تلاش و دلسوزی مدیران دانشگاه‌ها موجب شده تا خللی در خدمت‌گذاری به این عزیزان ایجاد نشود.

رییس دانشگاه ایلام اظهار کرد: در برخی مقاطع خدمات ویژه‌ای به دانشجویان شاهد و ایثارگر مانند  طرح استاد مشاور، کلاس‌های جبرانی و برگزاری اردوها می‌شد که به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده‌اند که امیدواریم با اندیشیدن تمهیدات در گستره‌ی ملی این مشکلات حل و این خدمات به این قشر عزیز از سر گرفته شود.

علی‌اکبری با ابراز رضایت از نحوه‌ی خدمت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: خوشبختانه سطح دانشجویان شاهد و ایثارگر بسیار بالا است به گونه‌ای که در برخی دانشگاه‌ها این عزیزان جزء برترین‌های دانشگاه‌ه‌ها هستند.

                                                دغدغه‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان برای فرزندان شاهد و ایثارگر

به گزارش عرصه، «علی بیرانوند» مدیرکل اموزش و پرورش استان ایلام نیز با تاکید بر اینکه پایه و اساس آموزش  از مهدهای کودک و مدارس آغاز می‌شود و باید برای این زیربنا برنامه‌ریزی کنیم، گفت:امیدواریم با نگاه جدی مسئولان و فرهنگ‌سازی دیگر نهادها شاهد حل برخی مسائل باشیم.

وی کثرت تقاضا برای ورود به مدارس شاهد، تب بالای رشته‌ی تجربی و ضرورت هدایت تحصیلی درست و نوع نگاه به مدارس خاص و اینکه آیا جداسازی مدارس فرزندان شاهد کیفیت آموزش را بالا می‌برد یا نه؟ را از جمله مسائلی عنوان کرد که باید به آنها پاسخ داد.

«سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز با تاکید بر اینکه از زمان تاسیس این نهاد پربرکت به فرمان امام خمینی(ره) به موضوع آموزش نگاه ویژه‌ای وجود دارد ابراز امیدواری کرد به دغدغه‌های خدمتگزاران فرزندان شاهد و ایثارگر پاسخی درخور داده شود تا بهتر بتوانند ماموریت‌های خود را انجام دهند.



دیدگاهها بسته شده است.