شناسایی ۲۷ هزار دانش‌آموز دیرآموز

‌به گزارش عرصه، مجید قدمی امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مدرسه توحید سنندج برگزار شد، یکی از مقولات موردتوجه در آموزش و پرورش را شاخص توجه به تفاوت‌های فردی عنوان کرد و گفت: هر چه نظام آموزشی انعطاف داشته باشد و سطح آموزشی مخاطبین را افزایش دهد دارای کیفیت است.

وی افزود: در همین راستا در نظام آموزشی کشور ما، تشکیلاتی به نام سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش بینی و این سازمان متولی امر آموزش و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه از حقوقی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در صدر اسلام و بر اساس سنت نبوی و سیره ائمه اطهار به تفاوت‌های فردی و مقوله معلولیت توجه شده و در این خصوص پیام‌های ارزشمندی برای کاربردی کردن آنها وجود دارد.

وی به شرایط و ضروریات آموزش و پرورش افراد با نیازهای ویژه اشاره کرد و برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه از معلم و امکانات خوب محیطی، تشخیصی و عمل به موقع را مهم دانست.

قدمی ادامه داد: معلم پایه اول از جایگاه مهمی برخوردار است و باید در انتخاب معلم این پایه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی در ادامه از شناسایی ۲۷ هزار دانش آموز دیر آموز در سطح کشور در سال جاری خبر داد و گفت: در همین راستا محتوا و فیلم آموزشی ویژه معلمان مدارس عادی برای تدریس دانش آموزان دیرآموز تهیه و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیشگیری در زمینه بروز دیرآموزی در دانش آموزان را با همکاری و تعامل بهزیستی ضروری دانست و با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری برای جلوگیری از بروز اختلال در یادگیری و شناسایی به موقع و کار تشخیصی درست، آموزش والدین را برای مواجهه با این مسائل مهم عنوان کرد.

وی پیش بینی آموزش‌های لازم متناسب با مخاطبین، اولیای دانش آموزان و مربیان را حیاتی دانست و تصریح کرد: باید زمینه و بستر لازم برای رشد دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود، چرا که معلولیت محدودیت نیست بلکه ایجاد توانایی است و توانایی زنده کردن خانواده و جامعه است.

قدمی روز جهانی معلولان را بهانه‌ای برای بزرگداشت مقام و منزلت معلولان و ضرورت توجه به مسائل و مشکلات این افراد دانست و با اشاره به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در این حوزه و حل بخشی از مشکلات؛ افق آینده را روشن ارزیابی کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان با بیان اینکه اعتبارات خاصی برای استان پیش بینی خواهد شد، گفت: باید در این راستا از مشارکت و پتانسیل خیرین نیک اندیش نیز استفاده شود.  



دیدگاهها بسته شده است.