پرتیراژترین کتاب‌های ما به دفاع مقدس مربوط است

به گزارش عرصه، قائم‌مقام حوزه هنری در مراسم رونمایی از کتاب «بلدچی» که دوشنبه، ۱۵ آذر در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری در سال ۶۹ با هدف جمع‌آوری خاطرات رزمندگان در زمان دفاع مقدس شروع به کار کرد.

او با اشاره به این‌که جمع‌آوری و مکتوب کردن خاطرات رزمندگان ما در زمان دفاع مقدس مورد تایید مقام معظم رهبری بود، اضافه کرد: به گواه مسئولان حوزه هنری در آن زمان بعد از پایان جنگ، که جنگ فیزیکی تمام شده بود نگذاشت که خاطرات دفاع مقدس فراموش شود.

وی افزود: اگر واقعه کربلا بعد از ۱۴ قرن هنوز باقی مانده و به‌عنوان یک فرهنگ در جهان نهادینه شده به‌دلیل نقل روایتی بوده که در طول ۱۰ روز محرم انجام شده است.

مدیر انتشارات سوره مهر بیان کرد: بعد از انقلاب عناوین کتاب‌ها کم اما تیراژ بالا بود بدین معنا که انقلاب ما رستاخیز کتابخوانی بود و مردم به کتاب علاقه وافری داشتند کمااینکه آثار شفاهی دفاع مقدس گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

او با اشاره به این‌که کتاب «دا» به‌عنوان نمونه بالغ کتاب‌های دفاع مقدس مورد اقبال عمومی قرار گرفت، ادامه داد: با توجه به اینکه نسل امروزی ما سؤالات فراوانی در مورد انقلاب و دفاع مقدس دارد امروزه پرتیراژترین کتاب‌های ما کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس است.

حمزه‌زاده تصریح کرد: رزمندگان ما باید خاطرات زمان جنگ را بازگو و مکتوب کنند کمااینکه ادبیات در همه جای دنیا تکیه به تاریخ است و کشورهایی که تاریخ قدیمی دارند ادبیات قوی‌تری نیز دارند.

قائم مقام حوزه هنری کشور با اشاره به این‌که دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید خاطرات آن به‌عنوان محتوای مکتوب دفاع مقدس حفظ شود، اضافه کرد: تاریخ دفاع مقدس و دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان ما نباید هیچ‌گاه به فراموشی سپرده شود.




دیدگاهها بسته شده است.