امیدواریم دولت از مفاد طرح مقابله با آلودگی هوا عقب نشینی نکند

به گزارش  عرصه، شهردار تهران عصر امروز طی سخنانی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم روز دانشجو، در پاسخ به سوالی پیرامون موضوع آلودگی هوای پایتخت اظهار کرد: پیش از این با دانشگاه های برجسته کشور و برخی دانشگاه های خارج از کشور مطالعه عمیق و دقیقی روی موضوع آلودگی هوا انجام دادیم و با استفاده از تجربه های خارج از کشور، طرح مدونی برای مقابله با آلودگی هوا ارایه دادیم.

وی افزود: دوستان دولت طرح را از ما خواستند و ما نیز تاکید داشتیم که ضمانت اجرایی برای این طرح ایجاد شود. در نهایت طی جلسه ای با معاون اول رئیس جمهوری، طرح ها در زمینه مقابله با آلودگی هوا توضیح داده شد و بعد از آن معاونت اجرایی ریاست جمهوری نیز چندین جلسه را برگزار کردند.

 قالیباف ادامه داد: نهایتا با بررسی دقیق تر، این طرح را به جلسه هیات دولت برده و آن را به تصویب رساندند؛ دوستان در دولت خودشان هم مسئولیت این کار را قبول کرده و ظاهرا اجرای آن را هم شروع کرده اند.

بر اساس گزارش شهرنوشت، شهردار تهران خاطر نشان کرد: من در آن جلسات عرض کردم که شاید دولت به خاطر دغدغه های متفاوتی که دارد، نتواند این طرح را اجرایی کند اما دوستان در دولت عنوان کردند که ما آن را اجرایی می کنیم. طبیعتا هر بخشی از این طرح را که به ما واگذار کنند و وظیفه شهرداری تهران باشد، ما آن را دنبال خواهیم کرد.



دیدگاهها بسته شده است.