تلاش شتابزده مقامات واشنگتن برای دلجویی از پکن


مقامات آمریکا از جمله مقامات عالیرتبه شورای امنیت ملی در تماس با همتایان چینی خود تلاش می کنند تا بر تداوم پایبندی واشنگتن به سیاست «چین واحد» تأکید نمایند.

به گزارش عرصه به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ طبق اظهارات «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، مقامات آمریکا از جمله مقامات عالیرتبه «شورای امنیت ملی» در تماس با همتایان چینی خود عجولانه تلاش می کنند تا بر تداوم پایبندی واشنگتن به سیاست «چین واحد» تأکید نمایند.

به دنبال گفتگوی تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا با رئیس جمهور تایوان در روز جمعه، جاش ارنست روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت که مقامات عالیرتبه دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی آمریکا در گفتگو با همتایان چینی خود تلاش می کنند تا به آنها در مورد پایبندی و تعهد آمریکا به سیاست «چین واحد» اطمینان خاطر دهند.

شایان ذکر است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا روز جمعه در اقدامی متناقض با سیاستهای ۳۷ ساله آمریکا در قبال تایوان، با «تسای اینگ- ون» رئیس جمهور این کشور گفتگو کرد؛‌ اقدامی که خشم مقامات پکن را در پی داشت و نخستین نشانه از «غیرقابل پیش بینی» بودن اقدامات ترامپ در زمینه تنظیم روابط آمریکا با سایر کشورهای جهان بشمار می رود.



دیدگاهها بسته شده است.