فقط همین یک مشکل را حل کنید

به گزارش عرصه، «ابراهیم پورفرج» که در جلسه‌ مشترک کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی با نوعی خوش‌بینی درباره شرایط حال حاضر صنعت گردشگری سخن می‌گفت اظهار کرد: به نظرم نباید زیاد مشکلات را مطرح کنیم، چراکه آنقدر تعدادشان زیاد خواهد شد که خانم احمدی‌پور مثل همه کسانی که به این سازمان آمده‌اند، گرفتار می‌شود.

او تغییر نگاه در گردشگری را مهمترین اتفاق دانست و افزود : باید باور کنیم که از ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی، صنعت گردشگری رونق یافته؛ البته عوامل دیگری مثل شرایط خاورمیانه و امنیت ایران نیز دخیل بوده است. اگر همه دولت‌مردان، نهادها وسایر بخش‌ها به این باور برسند، حتما به میدان عمل خواهند آمد.

وی ادامه داد: همه می‌گویند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از عهده مشکلات بر نمی‌آید، قطعا همین طور است؛ چرا که این سازمان یک هماهنگ‌کننده است و کارها در نهادها و سازمان‌های دیگر انجام می‌شود. البته لازم است که این هماهنگ‌کننده قوی‌تر عمل کند.

«پورفرج» با اشاره به افزایش شمار گردشگران ورودی به ایران گفت: باور کنیم مشکلی وجود ندارد، اگر همه با نگاه مثبت برخورد کنند هیچکس هم با گردشگری مخالف نیست؛ فقط ناآگاهی از درآمد، اشتغالزایی و سایر حسنات این صنعت باعث شده همکاری‌ها ضعیف شود.

او سپس از رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری درخواست کرد در طول دوران مدیریتش تنها برای حل یک مشکل متمرکز شود.

رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: ما امروز به وزیر نفت می‌گوییم که فروش صد بشکه نفت به اندازه درآمدی که یک گردشگر برای کشور حاصل می‌کند منفعت ندارد. ما می‌خواهیم که کشور را از درآمد تک‌محصولی نجات دهیم، اما وقتی همین وزارتخانه در فصل اوج گردشگری همایش بین‌المللی برگزار و تمام هتل‌ها را اشغال می‌کند، چکار می‌توانیم بکنیم؟ مطمئنم که آنها به خاطر ناآگاهی و بی‌خبری در اردیبهشت‌ماه که اوج ورود گردشگران خارجی به ایران است در شهر توریست‌پذیر سمینار برگزار می‌کنند.

پور فرج بیان کرد: ما از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌خواهیم این موضوع را در هئیت دولت پیگیری کند. همایش‌ها می‌توانند در فصل خلوت که گردشگر هم نمی‌آید برگزار شود، در این صورت هتل‌ها کل سال تکمیل ظرفیت شده‌اند واین درآمد از هر دوبخش حاصل خواهد شد. اگر همین یک مشکل برطرف شود، حتما مشکلات دیگر نیز در پی آن برطرف خواهد شد.

 –



دیدگاهها بسته شده است.