نفرزاده: تیم ملی والیبال نباید از تاخیر در انتخاب سرمربی لطمه بخورد

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با عرصه درباره گزینه‌های سرمربی گری تیم والیبال گفت: هر سه گزینه‌مطرح شده یعنی آناستازی، استویچکوف و بروتو جزو بهترین‌های دنیا در کار خود هستند. هر سه نفر با فضای والیبال در سطح جهانی و المپیک کاملا آشنا هستند و همچنین با تیم‌های تحت مربی گری خود با ایران بازی کرده‌اند بنابراین نسبت به بازیکنان و والیبال ایران شناخت مناسبی دارند.

وی ادامه داد: این نفرات به خوبی می‌توانند به والیبال ایران کمک کنند. در شرایط کنونی فاکتور زمان اهمیت زیادی دارد. فدراسیون سریعتر باید با بررسی شرایط، قراردادی را با یکی از این افراد امضا کند تا از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی فرد منتخب با حضور در ایران، لیگ را ارزیابی کند و بتواند شناخت خوبی از بازیکنان بدست آورد.

این کارشناس والیبال  در مورد گزینه‌های دیگر غیر از این سه نفر برای هدایت تیم ملی پاسخ داد: در والیبال دنیا مربی‌ها با ملیت‌های مختلف مربی‌گری تیم‌های مختلف را بر عهده می‌گیرند. من شخصا مکتب مربی گری آرژانتینی‌ها را نمی‌پسندم. البته ولاسکو یک استثناست و بیشتر افتخارات او هم با تیم ایتالیا بود. از نظر من مکتب مربی‌های برزیلی و سپس اروپایی در بالاترین سطح قرار دارد.

سرمربی تیم پارسه، در ارتباط با ضعف ملی‌پوشان تیم ملی و درخشش جوانان در لیگ گفت: من معتقد نیستم که بازیکنان ملی‌پوش ضعف دارند یا عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهند. حضور تیم‌های بانک سرمایه و پیکان در صدر جدول که بیشتر از نود درصد ترکیب تیم ملی در این دو تیم حاضر هستند نشان از عملکرد مناسب اعضای این تیم‌ها دارد. شرایط کنونی لیگ  نمایانگر رشد والیبال در سطوح مختلف است. تعداد بازیکنان خوب والیبال ما افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: قبل از المپیک صحبت‌هایی مبنی بر وجود خلاء در برخی پست‌ها بود ولی با شروع لیگ جذاب و زیبای امسال، دیگر خبری از این حرف‌ها نیست. ایران هم اکنون دریایی از بازیکنان ارزشمند دارد.

نفرزاده در پایان درباره عملکرد فدراسیون در انتخاب مربی گفت: فدراسیون نباید زیاد وسواس نشان دهد. همه این مربی‌ها در بالاترین سطح هستند. نکته مهم انطباق شرایط فدراسیون با شرایط مربی مد نظر است. در واقع دو طرف باید شرایطشان را به هم دیگر نزدیک کنند تا هر چه سریع‌تر سرمربی انتخاب گردد و از این تعویق، تیم ملی ضربه نبیند.



دیدگاهها بسته شده است.